Samenzweringscomplot

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Samenzweringscomplot

Ik open dit complot n.a.v. een post van Wouter Masselink:


Een samenzweringscomplot gaan we per definitie niet behandelen.


Ik trek zijn woorden niet in twijfel hoor, maar ik ben benieuwd als je een samenzweringscomplot hebt met duidelijk bewijs, mag je dan wel een nieuw topic maken hierover?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Samenzweringscomplot

Persoonlijk vind ik het geen probleem als er een serieuze gefundeerde discussie plaatsvindt over zoiets, maar het probleem is dat dergelijke onderwerpen bijna altijd onzin zijn.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Samenzweringscomplot

Wat hebben samenzweringen te maken met wetenschap?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Samenzweringscomplot

Een goed gefundeerde startbericht in het theorieontwikkeling forum zal met grote waarschijnlijkheid gewoon open blijven. Het probleem van dit soort complotten is dat de discussie snel uit de hand loopt, met als gevolg dat het onderwerp gesloten wordt. Zie bijvoorbeeld de 9/11 topics.


Ik wil je er wel even op wijzen dat dit een wetenschapsforum is en dus discussies voert rondom de wetenschap en niet over complottheorien. Misschien dat het Fok! forum daar geschikter voor is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 252

Re: Samenzweringscomplot

TU Delft onderzoekt waarheid achter 9/11


Uitgegeven: 31 juli 2006 10:48

Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 11:38

DELFT - Studenten van de TU in Delft gaan proberen de waarheid achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon in de Verenigde Staten te achterhalen. Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen.


In september organiseert het bureau een uitgebreid programma rond 9/11 en mogen de studenten hun visie tijdens een lezing naar buiten brengen. Dat heeft een woordvoerster van de TU maandag bevestigd naar aanleiding van een artikel in Trouw.


Voorschot


Een voorlopig hoogtepunt in deze discussie is de 1 miljoen dollar die is uitgeloofd aan diegene die de officiële uitleg van de Amerikaanse overheid kan weerleggen. De acht Delftse studenten krijgen hier alvast een voorschot op in de vorm van een onkostenvergoeding.


Alle universiteiten in Nederland hebben een Studium Generale. Deze bureaus zijn in het leven geroepen om de algemene kennis van studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden te verbreden door middel van vrij toegankelijke programma's op het gebied van cultuur, techniek, maatschappij en wetenschap.


Discussie


Volgens Studium Generale is er op internet een levendige discussie ontstaan over de aanslagen in de VS in 2001. Zo zou niet Osama bin Laden maar de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA achter de aanslagen zitten. Inmiddels vindt 45 procent van de Amerikaanse bevolking dat er een nieuw onderzoek naar 9/11 moet komen en gelooft 42 procent dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Samenzweringscomplot

Het lijkt me niet de bedoeling om zo'n discussie hier in het feedback forum te starten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 252

Re: Samenzweringscomplot

ik wilde maar aangeven dat je elk onderwerp op allerlei manieren kunt bekijken, dus ook wat samenzweringstheorieen genoemd worden, dus ook op wat onder de wetenschappelijke manier verstaan wordt

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Samenzweringscomplot

Ik vind zelf dat het nauwelijks met wetenschap te maken heeft. Het was meer nieuwsgierigheid, ik zou zelf zo'n topic nooit openen.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 329

Re: Samenzweringscomplot

is het woord 'samenzweringscomplot' niet een beetje redundant? Met scrabble zou ik er niet mee wegkomen hoor....
just curious

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Samenzweringscomplot

Vind ik ook, één van beide termen volstaat :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Samenzweringscomplot

Is het niet een samentrekking?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Samenzweringscomplot

Pleonasme, als dat ook voor één woord geldt.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Samenzweringscomplot

Een samenzwering is een complot, een complot is niet altij een samenzwering, of heb ik het fout?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Samenzweringscomplot

Complot wordt in Van Dale omschreven als een kwaadaardige samenzwering maar samenzwering zelf verwijst ook door naar complot. Het zijn min of meer synoniemen denk ik, maar de combinatie is zeker teveel van het goede :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Samenzweringscomplot

Weer iets geleerd :)
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Reageer