Bingoavond

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Bingoavond

Bingoavond:

de getallen van 1 t/m 80 doen mee!

Op elke bingo kaart staan 16 willekeurige getallen van klein naar groot.

Degene die als eerste 1 rij vol heeft wint de 3de prijs.

degene die als eerste 2 rijen vol heeft wint de 2de prijs,

degene die als eerst 3 rijen vol heeft wint de 1ste prijs.

Ben je in het voordeel als je als eerste 1 rij vol hebt? Oftewel heb je dan meer kans om ook als eerste 2 of 3 rijen vol te hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Bingoavond

Misschien moet je ook de regels verder uitleggen, want ik heb met jouw informatie geen idee hoe je "een rij vol krijgt".
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 2

Re: Bingoavond

16 getallen= kaart met 4x4 getallen.

je hebt een rij vol met of 4 getallen op dezelfde horizontale rij, 4 getallen op dezelfde verticale rij of 4 getallen op de 2 diagonalen!

Dus 10 mogelijkheden om 4 getallen op een rij te krijgen!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Bingoavond

Eerlijk gezegd begrijp ik er nog niet veel van, maar misschien kan iemand met Bingo-ervaring je verderhelpen :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Bingoavond

Je kent Bingo toch wel? Je hebt een kaart met 16 getallen in een grid van 4 bij 4. De cijfers lopen van 1 tot 80 in dit geval. Staan de getallen nog op volgorde van laag naar hoog? Ik weet niet of dit van belang is, maar meestal staan ze dit wel. De Bingomeester trekt nu een voor een getallen en noemt deze op. Wanneer het opgenoemde nummer op je kaart staat, streep je deze door. Wanneer je vier getallen in een rij/kolom/diagonaal weggestreept hebt, roep je Bingo! Degene die dit als eerste roept heeft gewonnen. Je speelt dan verder en je doel is dan om twee rijen vol te krijgen enz.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Bingoavond

Je kent Bingo toch wel?
Was dat op mij gericht? :)

Ik "ken" het natuurlijk wel van naam, maar heb het nooit gespeeld en wist ook niet hoe het precies verliep.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer