Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 16

Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Ik vraag me af waarom mensen van het negroïde ras een vooruitstekende kaak hebben, zowel boven als onder, en waarom zij zulke uitpuilende achtersten hebben.

Waarom is de binnenkant van hun handen en voetern niet gekleurd??

Waarom hebben zij zulke dikke lippen, wat is hier het voordeel van uit de omgeving van waaruit zij komen???

Waarom zijn er verschillend gekleurde mensen op aarde. Dit zal uiteraard iets met de leefomgeveing te maken hebben. Aanpassing.

Wie kan me antwoord geven?

Berichten: 127

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Deze vragen komen op mij enigzins racistisch over. Alleen al omdat het woord 'neger' niet meer mag gebruikt worden (kijk alleen al na het verdwijnen van het woord negerzoen). Ik stel voor om je vragen anders te stellen!
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Deze vragen komen op mij enigzins racistisch over. Alleen al omdat het woord 'neger' niet meer mag gebruikt worden (kijk alleen al na het verdwijnen van het woord negerzoen). Ik stel voor om je vragen anders te stellen!


Het woord "neger" mag wel degelijk gebruikt worden hoor! Dat één of andere "zoenen"fabrikant de naam van zijn produkt wijzigt moet hij zelf weten. Maar ik ben het met je eens dat de topic titel wat - laten we zeggen - "wetenschappelijker" gekund had, maar als je de post an sich bekijkt lijkt het me hier toch een vraag die puur uit nieuwsgierigheid voorkomt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 127

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

nou laat ik dan maar eerlijk zijn, IK vind het WEL aanstootgevend.

>>Negers zijn een aanduiding voor de oorspronkelijke donkerhuidige bewoners van Afrika ten zuiden van de Sahara. Neger is afgeleid van het Latijnse niger dat 'zwart' betekent. Overigens is necro niet Latijn, maar Grieks, en is het verband met dat woord een incorrecte volksetymologie.

De benaming 'neger' wordt soms ook gebruikt voor de oorspronkelijke bewoners van Melanesië en Nieuw-Guinea, die eveneens negroïde trekken hebben, ofschoon ze niet direct verwant zijn met zwarte Afrikanen.

en

The word has had a similar history in languages such as Italian. Today in Italy, using the term "negro" to refer to a black person would be considered a racist insult, suggestive of fascist opinions.<<

Maar goed ik zal hier niet verder op in gaan. Het moest er gewoon even uit.
Lawamena hitihala lawamena haulala

Berichten: 329

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

naar voren staande kaak (kaken) ? centebakken zie ik vooral bij blanken.

uitpuilende achtersten? tasmaniërs hadden dat heel sterk, en nu zie ik dat heel soms wel eens bij surinamers, maar het merendeel van zwarte stammen/volkeren heeft dit weer helemaal niet, ach ja...

donkerder huidstinten dan de ons bekende witte hebben te maken met zoninvloed

dikke lippen...waarom hebben wij vaak van die dunne lippen? Ik wordt best geil van zo'n verschijning als Angela Jolie, en wie niet? Misschien is dat de functie?

Witte binnenkant handpalmen/voetzolen...minder onderhevig aan zoninvloeden.

He Logic, vraagje aan jou: waarom doen hele volksstammen blanken toch zo hun best een beetje kleur te krijgen in hun vakantie? (of in hun overige vrije tijd met behulp van zonnebank en cremes; wat een raadselachtigheden toch allemaal he? )

Groetjes!
just curious

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Niet toegestaan zijn....  

De volgende dingen worden niet toegestaan op dit forum. Indien je dit wel doet zullen maatregelen worden getroffen (zie "Maatregelen" hieronder).  

Discriminerende / racistische / beledigende of denigrerende taal
De vraag is: Is dit discriminerend? Ik vind de vraag op zich niet discriminerend, maar de vraagstelling is een ander verhaal.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Ik zie hier niet echt een onderwerp in voor het medische forum, misschien is het meer een evolutionair onderwerp? Daarnaast vind ik de vraagstelling ook ietwat aanstootgevend en ik heb de titel ook aangepast.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Berichten: 3.165

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

De vorm van de kaken en de grootte van de extremiteiten (oren, neus, kin) zal vast te maken hebben met de afgave van warmte. Mensen die in koude gebieden wonen hebben kleine extremiteiten om bevriezing te voorkomen, mensen die in zeer hete gebieden wonen hebben grote extremiteiten om de zweetverdamping en daarmee de warmteafgave te optimaliseren.

Dit is basiskennis wat iedereen met biologieles heeft gehad.

Over de gluteusregio onthoud ik me van een uitspraak, geen benul van ofdat dat wel klopt dat de mensen in zo'n heet klimaat een meer volumeus achterste hebben. Als dat al zo is dan is het nog maar de vraag wat de oorzaak is.

Ik wil even benadrukken dat dit een medisch forum is dus laten we stoppen met een discussie over al dan niet discriminerende motieven en gewoon de vraag beantwoorden.

Berichten: 751

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Ik zie niet in waarom een dergelijke vraag betreffende de anatomie van de neger aanstootgevend is. Laten we op dit forum vermijden al te politiek correct te zijn.

Mijn mening omtrent de bouw van de neger is, dat indien een neger genoemde kenmerken duidelijk vertoont, deze niets met het klimaat hebben uit te staan. Een voorbehoud geldt de donkere huid, maar kroeshaar, dikke lippen, puilend achterwerk en platte neus met grote neusgaten zijn geen aanpassing. We hoeven daarvoor maar naar volkeren te kijken die in Noord-Afrika inheems zijn. Zij vertonen deze kenmerken niet, hoewel zij zeker niet in een milder klimaat leven. Ergo, de bouw van de neger is een specifieke uiting van vormvariatie binnen de menselijke soort.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Berichten: 329

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Hildebrand schreef:Ik zie niet in waarom een dergelijke vraag betreffende de anatomie van de neger aanstootgevend is. Laten we op dit forum vermijden al te politiek correct te zijn.

Mijn mening omtrent de bouw van de neger is, dat indien een neger genoemde kenmerken duidelijk vertoont, deze niets met het klimaat hebben uit te staan. Een voorbehoud geldt de donkere huid, maar kroeshaar, dikke lippen, puilend achterwerk en platte neus met grote neusgaten zijn geen aanpassing. We hoeven daarvoor maar naar volkeren te kijken die in Noord-Afrika inheems zijn. Zij vertonen deze kenmerken niet, alhoewel zij zeker niet in een milder klimaat leven. Ergo, de bouw van de neger is een specifieke uiting van vormvariatie binnen de menselijke soort.
Klopt de aanname van naar voren staande kaken eigenlijk wel?

En grotere oren, een grotere neus ( De vorm van de kaken en de grootte van de extremiteiten (oren, neus, kin) zal vast te maken hebben met de afgave van warmte) ?

De chinezen en japanners vonden/vinden juist dat wij westerlingen enorme neuzen bezaten/bezitten...Oke, kunnen we het weer over hun gele huid en spleetogen gaan hebben, waar valt zulks nu weer op te herleiden? Waar zijn de strepen van een zebra op terug te voeren? Kunnen we altijd antwoorden vinden op dergelijke vragen?

Ik ben het ook niet eens met bovenstaande aanname dat negroide mensen per definitie een platte neus hebben. De volken die bv aan de ivoorkust leven worden gekenmerkt door zeer smalle, heel fijnbesneden neuzen. Erg grote lippen bezitten deze ook niet.

Het enige wat je van negroide volken kunt zeggen is dat zij alle een negroide gelaatskleur en kroeshaar hebben. Waarom kroeshaar? Geen idee. Waarom een donkere huidstint? Dat heeft ongetwijfeld met UV bescherming te maken.
just curious

Berichten: 333

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

echt niet alle negers hebben een vooruitstekende kaak, kijk naar tupac.

echt wel een racistische vraag...... waarom zijn ze zwart ?
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Kjell schreef:echt niet alle negers hebben een vooruitstekende kaak, kijk naar tupac.

echt wel een racistische vraag...... waarom zijn ze zwart ?


Ik lees nergens dat de vraagsteller refereert met de vergelijking tss apen die ook een vooruitstekende kaak hebben.

Dus laten we het wetenschappelijk houden :wink:

Berichten: 42

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

ra·cis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

hier is denk ik totaal geen sprake van. Logic vraagt dingen over de bouw en het daaraan gerelateerde uiterlijk van negroïde mensen. Waarom is dit minachting, vijandig, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde of haat?

Om enigzins antwoord op je vraag te geven.

UV is een van de zon afkomstige schadelijke straling. In de gebieden waar oorspronkelijk het negroide ras voorkomt schijnt de zon vaak "heviger" dan in gebieden verder van de evenaar.

Melanine is een molecuul dat de huid aanmaakt om zich te beschermen tegen UV straling. Het kleurstofmolecuul melanine houdt uv-straling tegen, dit is nodig omdat UV een mutagene (het kan je DNA aantasten of muteren) straling is.

Kortom, negroïde mensen zijn gekleurd omdat dat voorkomt dat het schadelijke UV voor celmutatuies zorgt.
Knowing a lot kills the fantasy

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Vanaf dit moment zullen alle opmerkingen die gaan over het mogelijke rasistische karakter van dit topic zonder opgaaf van reden worden verwijderd. Deze reacties zijn namelijk onnodig en oftopic.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 751

Re: Lichaamseigenschappen van negroide mensen

Sparks schreef:UV is een van de zon afkomstige schadelijke straling. In de gebieden waar oorspronkelijk het negroide ras voorkomt schijnt de zon vaak "heviger" dan in gebieden verder van de evenaar.  

Melanine is een molecuul dat de huid aanmaakt om zich te beschermen tegen UV straling. Het kleurstofmolecuul melanine houdt uv-straling tegen, dit is nodig omdat UV een mutagene (het kan je DNA aantasten of muteren) straling is.  

Kortom, negroïde mensen zijn gekleurd omdat dat voorkomt dat het schadelijke UV voor celmutatuies zorgt.


Daarmee zou de donkere huid verklaard kunnen zijn. Toch is er het merkwaardige feit dat indianen in de regenwouden van Zuid-Amerika en ander mongolide volkeren in Zuidoost-Azie deze melanineaanwas in veel mindere mate hebben. Vanwaar het verschil? Negers zijn volgens mij dus niet gekleurd omdat zij met hoge UV straling te maken kregen, maar omdat zij toevallig met een mutatie behept zijn die nuttig is binnen het biotoop waarin zij verkeren. Die donkere huid is dus mogelijk geen antwoord op een omstandigheid, maar een toevallig voordeel binnen een omstandigheid, waarbij het voordeel wel discutabel blijft gezien de andere voorbeelden die ik gaf. Men kan niet zeggen dat mongoliden minder van de zon hebben te lijden dan negers.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Reageer