Strepen op mijn scherm

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 27

Strepen op mijn scherm

Ik heb plotseling groene strepen op mijn LCD-scherm, met een zwachte (kleur) achtergrond zijn ze groen maar zosnel er een witte achtergrond is worden ze roze. De strepen lopen van boven naar beneden in mijn scherm en als ik de H of V position verandert gaan de strepen mee naar links,recht,boven,onder..

Ik heb mijn pc, beeldscherm al 1 nacht uitgelaten maar dat heeft niets geholpen..

Zou iemand kunnen zeggen of er iets aan te doen is of dat er iets naar de knoppen is gegaan..

hier een plaatje van hoe het er uitziet (als het teminste te zien is):

http://img221.imageshack.us/img221/5859/strepenaq8.png

Berichten: 4.546

Re: Strepen op mijn scherm

ja heb ik ook gehad, check eens goed de kabels tussen de computer en de videokaart en de viedokaart zelf. in het ergste geval is je videokaart f*cked up.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 27

Re: Strepen op mijn scherm

Ik denk dat ik vanmiddag maar eventjes een andere monitor (van andere pc) erbij pak en die even aansluit..

Berichten: 4.546

Re: Strepen op mijn scherm

kan ook, deed ik ook en in eerste instantie hielp dat, kreeg het toen nog eens, duwde de kabels eens goed aan en alles was weer goed.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 27

Re: Strepen op mijn scherm

ik zal dan zkr de kabels goed controleren (ook in de pc?, pc openmaken)

Berichten: 27

Re: Strepen op mijn scherm

Ik heb een nieuwe beeldscherm aangesloten maar de strepen zijn er nog steeds, betekend dit dat me videokaart naar de kl*te is??

ps. de videokaart is tog de kaart waar je je beeldscherm inplugt

Berichten: 4.546

Re: Strepen op mijn scherm

ja dat is de kaart war je je beeldscherm inplugt, sjor daar eens goed aan, haal em eruit en doe em er goed strak ik (niet TE hard duwen natuurlijk :?: ) en die schroefjes goed aandraaien, lukt dat allemaal niet dan kan je videokaart kapot zijn, nja kan je meteen een betere kope :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 27

Re: Strepen op mijn scherm

ok, ik had mijn kaart eruit gehaald, stof weggehaald en er weer ingedaan.. toen was voor 2 minuten de strepen weg van mijn bureaublad maar daarna kwamen ze opeens weer :@ :)

Berichten: 42

Re: Strepen op mijn scherm

Lijkt me eerder een kapot raster.
Knowing a lot kills the fantasy

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Strepen op mijn scherm

- Probeer de videokaart eens in een ander slot (indien mogelijk)

- Zijn de juiste drivers geinstalleerd?

- Treedt het probleem ook op in andere resoluties en/of kleurdieptes?

- Wat was je aan het doen vlak voordat je voor het eerst die strepen kreeg te zien?

- Probeer eens een andere videokaart te installeren (indien je die hebt)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 5

Re: Strepen op mijn scherm

Ziet er uit als een contactprobleem. Bepaalde signalen worden niet goed doorgegeven, en doordaar zie je vreemde strepen. Oorzaak van het probleem kan zijn slechte kabel(heb je die al vervangen?), half aangesloten (is al uitgesloten) of een fout in de interne schakeling (meest waarschijnlijk). Veel stof veroorzaakt statische energie, en belemmerd bovendien de koeling. Het is in ieder geval prima dat je dat hebt weggehaald. Mocht het probleem intern zijn dan is het vrijwel uitgesloten dat je het zelf gefixed krijg.

Berichten: 27

Re: Strepen op mijn scherm

het blijkt toch dat mijn videokaart naar de ***** is, want ik heb er nu ff een 64mb videokaart in zitte (oudje) maar daar zijn de strepen niet te bekennen, dus dat word weer een nieuwe videokaart kopen..

Weet iemand nog een mooie videokaart waar je je spellen goed kan spelen maar toch onder de €200...

Berichten: 42

Re: Strepen op mijn scherm

haagsev schreef:het blijkt toch dat mijn videokaart naar de ***** is, want ik heb er nu ff een 64mb videokaart in zitte (oudje) maar daar zijn de strepen niet te bekennen, dus dat word weer een nieuwe videokaart kopen..

Weet iemand nog een mooie videokaart waar je je spellen goed kan spelen maar toch onder de €200...
Ikzelf heb een x1600pro. Deze kaart is er ook in AGP (als één van de weinige tegenwoordig) en maakt gebruik van de nieuwste technologieen (pixelshader 3, HDR support etc.) en heeft 512 mb DDR2. Voor 130€ had ik hem aangeschaft (zo een 5 maanden geleden).
Knowing a lot kills the fantasy

Reageer