Springen naar inhoud

Wie kan helpen met beetje html, php?

• Log in om te kunnen reageren

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 09:30

Hallo,

Al een tijd werk ik aan mijn eigen site alleen nu heb ik een klein probleempje. Ik wil namelijk een #include tag inbrengen in mijn HTML page alleen dit schijnt niet te kunnen. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik mijn page een basic PHP page maak? Ik ben namelijk niet heel bekend met PHP en hoe de structuur ervan werkt. Wel weet ik dat je html overal in PHP kan toepassen dus eigelijk haal ik er geen nadelen uit.
Mijn website was gepland klaar te zijn voor vanochtend alleen aangezien ik zulke erge problemen had met de #include codes is er niet veel meer van gekomen.

Ik zal even de #include tag toelichten voor de gene die het niet weten: De #include tag wordt gebruikt om een kleine bestand in te laden. Stel je hebt rechtsboven aan je page een latest update melding dan kan je die inladen via #include om te voorkomen dat je na elke update elke pagina moet veranderen (Dat kunnen er soms wel 10-20 zijn).

Ik zal het meer dan erg op prijs stellen als iemand zo vriendelijk wilt zijn om hier te posten of mij persoonlijk te contacteren via mijn profiel. Ik zelf denk dat persoonlijk contact wat makkelijker gaat.

Bedankt voor jullie tijd :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 09:50

Alle files waar je PHP code in gebruikt moet je de .php extensie geven. Dus je index pagina wordt gewoon index.php, je kan hier html en php code in gebruiken.

Download anders een voorbeeld systeempje, b.v. CMSimple, een eenvoudig PHP based content management systeem, dat je zo kunt gebruiken, mits je een link naar hun site plaatst. Je hoeft dit niet te gebruiken, je kan natuurlijk ook gewoon naar de source kijken.

http://www.cmsimple.dk/

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 09:58

En je webhost moet natuurlijk php draaien.

<?php  include('/voeg/een/bestand.in'); ?>

html rotzooi ..
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 10:50

Tnx voorde posts mensen alleen iemand heeft mij verteld hoe ik het moet doen via Iframe. Hierdoor kan ik de page wel html houden.

Grtz
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

doeternietoe

doeternietoe

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 10:57

De page blijft evengoed html, alleen dan zonder header- en bodytag. De code wordt er door de webserver gewoon letterlijk tussen geplaatst.

bestand.html:
<p>Een hele lange tekst</p>

index.php:
<html>

<head><title>De titel</title></head>

<body><? include('bestand.html'); ?></body>

</html>

Output:
<html>

<head><title>De titel</title></head>

<body><p>Een hele lange tekst</p></body>

</html>

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 13:57

Dus de #include code is toepasbaar in een HTML bestand? :)

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 14:05

Dus de #include code is toepasbaar in een HTML bestand? :)

Eigenlijk is het andersom, je kunt HTML code in een php bestand stoppen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 14:11

Nee dan snap ik het want ik zou inderdaad zweren dat #include onmogelijk was in HTML. Maar via Iframe werkt het ook. Ik ben namelijk al vanaf jongs af aan met HTML bezig en PHP werkt meer in de richting van echt programering en daar wil ik nog even mee wachten.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 14:16

#include en "include in php" zijn twee verschillende dingen. De eerste is de server side include (SSI) die in html gebruikt kan worden, als de server hier naar kijkt. De php versie doet vrijwel het zelfde maar kan alleen in .php files.

SSI:
<!--#include file = "toc.html" -->

PHP:
<?php include('/voeg/een/bestand.in'); ?>

http://www2.let.uu.n...ncluderen.shtml

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2006 - 14:22

SSI moet dan wel geconfigureerd zijn op de server. Verder kan het zijn dat het alleen bij bepaalde bestandstypes werkt (bijvoorbeeld .shtml)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures