Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 35

Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Heyy,

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met een paar vragen v/d toelatingstoets voor arts/tandarts van belgie.

Ik begrijp niet hoe ik deze vragen moet aanpakken. Het zijn er best veel :?:

1)Als x4 +4x³+6px²+4qx+r deelbaar is door x³ +3x²+9x+3

Dan is p*(q+r) gelijk aan:

A) 12

B) 15

C) 18

D) 21

2) Er werden 6000 mensen getest in totaal.

234 testen positief voor AB.

2360 voor A

1320 voor B

Hoeveel procent heft bloedgroep O ?

(Hierbij rekening houden dat de mensen die positief testen voor A en B ook in AB voorkomen)

3) Beschouw een cylindrisch vat (zonder deksel) met gegeven volume Vom³.

Als de oppervlakte van het vat minimal is, welk verband is er dan tussen de hoogte h ( in m) van het vat en de straal r (in m) van het grondvlak?

A) h= 0,75 r

B) h=r

C) h= 1,5 r

D) h=2r

4) Je wilt een mengsel maken met een bepaald percentage zuurstof.

Je beschikt over 4 soorten mengsels ( bv A: 5% ; B: 10 %, C: 15 %, D: 20% zuurstof) en je beschikt over meer van mengsel C zodat je 3 x zoveel van mengsel C gaat gebruiken als van A. Hoeveel A gebruik je?

Een soortgelijke vraag als opdr 4 is opdr 5, mischien wat duidelijker:

5)Een bioloog heft voor een experiment met muizen een voedselmengsel nodig dat, buiten andere stoffen, bestaat uit 23 g proteine, 6,2 gram vet en 16 gram vocht.

Hij beschikt over mengsels met de volgende samenstelling:

----------------Proteine ( %)-----Vet (%)----------Vocht (%)

Mengsel 1:------------20-----------2------------------15

Mengsel 2:------------10-----------6------------------10

Mengsel 3:------------15-----------5-------------------5

Welke v/d volgende hoeveelheden van mengsel 1 moet de bioloog gebruiken om, in combinatie met gepaste hoeveelheden v/d mengsel 2 en 3, aan het gevraagde voedselmengsel te bekomen?

A) 30 g

B) 40 g

C) 50 g

D) 60 g

Ik kom er niet meer uit :)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Dit zijn duidelijk vragen uit het toelatingsexamen arts/tandarts. Voor de oplossingen van de voorbeeldvragen die op de officiële site staan (Aug 2001), zie dit document. In het huiswerk forum zijn er nog vele topics geweest, samen met dat document vind je er al bijna alle oplossingen.

Zoek eerst even in het huiswerk forum en bekijk dat document eens, als er dan nog problemen zijn, zeg je het maar.

PS: kies ook een goede topic titel, "Help" is niet goed... Inmiddels aangepast.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 35

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Heel erg bedankt voor de oplossingen.

Ik heb in het huiswerkforum inderdaad een paar uitwerkingen gevonden van de bovenstaande vragen.

Ik voeg mij af of er ook documenten zijn met uitwerkingen v/d wiskunde vragen v/d jaren 1997 & 2000?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Zoals die van 2001? Nee, ik heb ze alleen voor dat voorbeeldexamen uitgeschreven :)

Van de andere jaren heb ik ook (nog) geen volledige opgavenbladen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 35

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Heb je ze zelf uitgewerkt? :)

Joh, die van 1997 en 2000 heb ik hier voor me liggen.

Ik kan ze op de site zetten, mocht je interesse hebben de mensen zonder wiskundeknobbel door het examen heen te willen helpen :)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Als je het hierover hebt, ja dat heb ik geschreven...

Voor vragen van andere jaren doe ik het misschien ook ooit nog eens, maar dat is niet voor nu.

Als je vast zit met specifieke vragen wil ik wel verderhelpen, post dan de vraag en je poging.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 81

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

At Insha heel erg graag als je dat zou willen doen!!!
29 augustus, laat al het geluk met mij zijn!

Berichten: 35

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

At Insha heel erg graag als je dat zou willen doen!!!
Heyy,

Ik heb de examens van 1997 en 2000 in een mailtje op m'n comp, dus ik kan je ze zo doorsturen als je wilt.

Heb jij er ook nog een paar? Want ik zag dat je bv een wisk vraag over motten had gepost, en die staat in geen van de examens die ik heb :)

Berichten: 81

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Heey Insha die vraag over die motten heb ik alleen op papier en aangezien ik heb een scanner heb die klaar is voor het grofvuil kan ik je niet helpen. Had jij nou trouwens de vragen of de uitwerkingen. Want de vragen van 1997 en 2000 heb ik al het gaat mij vooral om de uitwerkingen.
29 augustus, laat al het geluk met mij zijn!

Berichten: 35

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Ok, weet je mischien wel van welk examenjaar de vraag was?

Nee, ik heb de opgavenbladen van de examens.De uitwerkingen zit ik zelf ook te zoeken

Berichten: 81

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Heey Insha die motten zijn van juli 2000, ik moest even zoeken hoor!!! Nou heb ik weer een vraag aan jou ik zag dat jij ook een vraag had van juli 2006 over die cM afstand tussen loci hoe kom je daaraan??
29 augustus, laat al het geluk met mij zijn!

Berichten: 35

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Huh? Dat is heel vreemd, want die examen heb ik ook ( juli 2000) maar die vraag staat er bij mij niet bij :S

Als je het niet erg vind dat ik het vraag, waar heb jij jouw oefenexamens vandaan?

Wat betreft jouw vraag, neem een kijkje hier:

http://www.geneeskundestudent.nl/forum/vie...der=asc&start=0

Mensen op die forum hebben de test al gedaan en hebben opgeschreven wat er in de test van juli 2006 voorkwam.

Berichten: 81

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Vraag 4 van wiskunde juli 2000. Ik heb mijn oefenexamens via een organisatie die workshops geeft in Belgie (daar was ik echter te laat mee).
29 augustus, laat al het geluk met mij zijn!

Berichten: 1

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

heey,

ik ga 29 juli meedoen met het toelatingsexamen in belgie. Heeft iemand misshcien nog meer oefenvragen/ oefen examens die ik zou kunnen gebruiken?

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Multiplechoicevragen toelatingsexamen

Bedoel je 29 augustus? Zie de link in mijn eerste bericht voor de oplossingen van het voorbeeldexamen.

Ook in het huiswerkforum zijn vele vragen gesteld hierover, ook van fysica. Gebruik de zoekfunctie. Succes ermee!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer