vliegensvlugge vlieg

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Berichten: 8

vliegensvlugge vlieg

er rijdt een auto met 200 km/h over de snelweg...

in die auto zit een vlieg op de hoedenplank. de vlieg begint te vliegen... wat gebeurt er met de vlieg?? kan de vlieg naar het dashboard vliegen?

en wat als de auto stil staat en de vlieg vliegt al. omt hij dan ook tegen de achterruit aan?

heb ik me eigenlijk altijd afgevraagd.

want ik denk dat als de vlieg op de hodenplank zit en de auto rijdt 200 km/h de vlieg dmv af te zetten wel een stukje vooruit komt.. maar daarna meteen weer terug valt omdat een nvlieg geen 200 km/h kan vliegen.. (of het mot een supervlieg zijn :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: vliegensvlugge vlieg

De lucht die zich in de auto bevind beweegt zich met dezelfde snelheid als de auto. De auto moet voor het gemakt even worden opgevat als een gesloten geheel. Anders zou je haar er na een ritje in de auto knap raar bijstaan.

Hier is volgens mij al eerder een topic over gestart (in een donker grijs verleden).

Als vergelijk; De aarde vliegt met een snelheid 29,8 km/s om de zon. Zou jij dan niet heel hard naar achteren moeten vliegen?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: vliegensvlugge vlieg

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: vliegensvlugge vlieg

-slotje-
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten