Vrije Universiteit Amsterdam of RUG?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4

Vrije Universiteit Amsterdam of RUG?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben van plan om een natuur-en sterrenkunde studie te doen. En ik zit te twijfelen tussen universiteit amsterdam en de Rijksuniversiteit Groningen.

Mijn vraag is welke universiteit is beter voor mij qua studie, begeleiding en verdere mogelijkheden. De stad en de sfeer van de stad in niet belangrijk.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen.

Groeten,

Harm

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Vrije Universiteit Amsterdam of RUG?

Elke universiteit heeft zijn voor en nadelen en zal de stof op een iets andere manier en in een iets andere volgorde behandelen. Qua kwaliteit zijn de verschillen tussen de universiteiten minimaal en je keuze zou dan ook niet moeten berusten op "deze universiteit is beter dan die andere"

Wat je misschien wel in de overweging moet nemen is dat het aantal masters op de UvA beperkt is (sterrenkunde en theoretische natuurkunde), terwijl Groningen ook experimentele en technische natuurkunde heeft. Deze veelzijdigheid kan leuk zijn, omdat je altijd vakken van een andere master mag volgen en daardoor eens wat breder kunt kijken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4

Re: Vrije Universiteit Amsterdam of RUG?

Bart, bedankt voor je uitleg.

Reageer