[Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 609

[Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Beste studenten, docenten

Ik heb hier enkele golfvormen maar weet niet hier hoe ik het functievoorschrift moet gaan bepalen y = f(x) om daarna de bepaalde integraal te berekenen.

Ik geraak met die moeilijke oefeningen (reeks c) om het functievoorschrift op te stellen.

Welke stappen moet je hier volgen of welke werkwijze moet je hier toepassen?.

Ik ben weer vergeten hoe je een parameter vergelijking moet oplossen

Ik heb hier de golfvormen geplaatst waar ik niet weet hoe ik het functievoorschrift moet gaan opstellen.

Afbeelding

Echt alle hulp is welkom das lang geleden dat ik nog dat heb gedaan vandaar

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Wat is er nu precies gevraagd? Bij d zie ik het voorschrift al gegeven...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 609

Re: [Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Wat is er nu precies gevraagd? Bij d zie ik het voorschrift al gegeven.

Gevraagd is de effectieve en de gemiddelde waarde te berekenen met de bepaalde integralen maar weet niet hoe je dat met deze golfvormen moet doen.

Bij oefening van die symmetrische driehoek krijg ik dat stelsel niet opgelost en weet niet hoe ik dan de grenzen kan vastleggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

De formule die je nodig hebt en een verdere uitwerking van een ander voorbeeld zijn al gegeven in deze topic, die eigenlijk precies over hetzelfde onderwerp gaat! Hetzelfde met je topic hier, ook dit gaat over dit onderwerp...!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 609

Re: [Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Goeie morgen idereen

Kunnen we eens de golfvorm zie de golfvormen in die topic aanpakken om de bepaalde integraal te berekenen 1e en de 2de oefening.

Ik heb je toegevoegd op de msn ([email protected])

Ik heb ook nog enkele uitwerkingen van oefeningen die ik nog ga sturen is geschreven versies en wil graag dat het eens bekeken wordt en mij wijst op de foutjes die ik heb gemaakt

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Toegepaste wiskunde] Toepassingen Integralen

Als je hier je uitwerking netjes post, wil ik die wel nakijken. Het principe is echter hetzelfde als in de opgeloste opgaven, dus als je die werkwijze volgt en het komt niet uit, ligt het aan rekenfouten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer