Springen naar inhoud

Lineaire stelsels en de determinant

• Log in om te kunnen reageren

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 augustus 2006 - 13:52

Beste studenten, docenten

Ik heb een vraag als je een linair stelsel krijgt van 4 of n onbekenden moet je de regel van Laplace toepassen tot je een 2 x 2 matrix hebt kan je deze ook gebruiken zonder eerst de matrix wat te vereenvoudigen door het uitvoeren van rij operaties of kan je deze regel direct toepassen want je moet toch aan een echelon vorm komen he

Mag je de determinant berekenen als je een bovendriehoek of driehoekmatrix bekomt of is het enkel bij de bovendriehoek?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 augustus 2006 - 17:12

Je mag de determinant altijd ontwikkelen via cofactoren, alleen is dat vaak eenvoudiger als je eerst via eigenschappen van determinanten wat "nullen" creŽert.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 augustus 2006 - 21:04

Dank voor de tip maar toch zal ik de gewoonte nemen om eerst een echelon die gereduceerd is te maken en dan de determinant van zoeken

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 augustus 2006 - 10:38

Het kan zeker geen kwaad om voor jezelf een vaste methode te ontwikkelen, zolang je maar weet en onthoudt hoe het mag en kan - soms zal het op andere manieren bijvoorbeeld sneller kunnen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures