Springen naar inhoud

exacte relatie brekingsindex - golflengte

• Log in om te kunnen reageren

Silvester

Silvester

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 augustus 2006 - 22:28

Dag allemaal,

ik zoek een exacte fysische relatie tussen de brekingsindex en de golflengte van licht, om in m'n scriptie te vermelden (je weet wel, om het dispersie effect te berekenen).

ik gebruik reeds de emperische benaderingen van Cauchy en Sellmeier in een implementatie die bij m'n scriptie gaat, maar ik kan moeilijk geloven dat dit de enige gekende relaties zijn.

Is de Kramers-Kronig relatie
LaTeX
(met LaTeX de golflengte, c de snelheid van licht, P de 'Cauchy Principal Value', LaTeX de intensiteits absorptie coŽfficiŽnt, of hoe die ook mag heten)
de aangewezen formule?
(http://en.wikipedia.org/wiki/Kramers-Kronig_relations)

Ik ben informaticus, geen fysicus dus echt in detail moet ik niet gaan. Ik wil gewoon een beetje volledig zijn. Gewoon een vermelding dat dit de exacte fysische relatie is, dat die overderven accuraat zijn in de context van m'n berekeningen, practisch niet computationeel te doen is, dat Sellmeier en Cauchy beter zijn, etc...

dank bij voorbaat
S.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Silvester

Silvester

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2006 - 13:45

Zat er een beetje naast blijkbaar. Heb het nog ff nagekeken.

De Kramers-Kronig relatie wordt gebruikt om het imaginaire gedeelte van een complex getal te koppelen aan het reŽle. In dit geval, de n(LaTeX ) (reŽle gedeelte van de brekingsindex) aan LaTeX (imaginaire gedeelte van de brekingsindex, de absorbtie dus).

Kan ik er gewoon van uit gaan dat een exacte relatie tussen brekingsindex en golflengte van licht niet gekend is? Ik bedoel: een formule (niet-emperisch, dus niet zoals Cauchy of Sellmeier) waarbij ik de golflengte ingeef (en een aantal materiaaleigenschappen zoals dichtheid, temperatuur,...) en er een brekingsindex uitkomt voor die golflengte?

S.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 augustus 2006 - 14:58

Kan ik er gewoon van uit gaan dat een exacte relatie tussen brekingsindex en golflengte van licht niet gekend is? Ik bedoel: een formule (niet-empirisch, dus niet zoals Cauchy of Sellmeier) waarbij ik de golflengte ingeef (en een aantal materiaaleigenschappen zoals dichtheid, temperatuur,...) en er een brekingsindex uitkomt voor die golflengte?

Bij mijn beste weten (dat wil overigens niet alles zeggen :) ) houdt het bij zoiets als Sellmeier gewoon op.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures