Sperma(eicel)donoren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 89

Sperma(eicel)donoren

Ik vind dat donoren het recht moeten hebben om te weigeren dat hun DNA gebruikt wordt voor niet hetero-koppels...het omgekeerde moet dan ook kunnen...

Berichten: 249

Re: Sperma(eicel)donoren

Ik begrijp het niet m.b.t.: sperma/eicel en DNA

Wil je dat verduidelijken?

Edit:

DNA dat in sperma/eicel zit?

Wat dus zou betekenen dat wanneer er uitwisseling plaatsvindt dat er dan een homo/hetro kindje geboren zou worden.

Zo ja, dan zit er opzich wel wat in, denk ik mits bewezen is dat sexuele geaardheid bepaald is in het DNA.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Sperma(eicel)donoren

Wat is nu het punt?

Discriminatie moet kunnen, of uitsluitend op basis van geaardheid, of alleen indien het gaat om sperma-/eiceldonorschap?

En waarom je dat vindt lijkt me ook leuk om te weten.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Sperma(eicel)donoren

Ok, dat mag je vinden. Waarom vind je dat? Geef eens wat argumenten.

Dus.. Gewoon: hierbij het verzoek je stelling te onderbouwen. Anders gaat het topic dicht, zoals onze richtlijnen voorschrijven.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 89

Re: Sperma(eicel)donoren

Als hetero heb je volgens mij het recht om te kiezen of je DNA al dan niet gebruikt wordt bij holebi's...

Als holebi heb je volgens mij het recht om te kiezen of je DNA gebruikt wordt om kinderen te verwekken bij hetero's of holebi's...

De wensouders moeten trouwens ook kunnen beslissen welk DNA ze gebruiken : sommige hetero's hebben liever niet dat...net zoals sommige holebi's juist liever zullen hebben dat...

Men selecteerd op uiterlijke en innerlijke eigenschappen maar niet op geaardheid...vind ik vreemd want dit is toch redelijk belangrijk voor veel mensen...

Berichten: 249

Re: Sperma(eicel)donoren

Ik kan me voorstellen dat wanneer een kind een tegengestelde geaardheid heeft dan de ouders dat dit dan een shok zou kunnen zijn voor het kind wanneer deze daar achter komt.

Dan is het ook niet onredelijk om te vinden dat een kind bij gelijk geaarde ouders opgroeit, mij lijkt dan de kans groter dat het kind beter met zijn geaardheid overweg kan. Wat kinderen betrefd moet je wat mij betrefd geen risico nemen en dus uitgaan van het ergste geval.

Wanneer men dat dan als discriminatie beschouwt, het zij zo, het kind is het belangrijkste.

En huidskleur dan?

Geaardheid is toch net even iets latenter dan iets wat je goed ziet kunt zien. Hoeveel zijn er niet die pas op latere leeftijd achter hun geaardheid komen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sperma(eicel)donoren

Men selecteerd op uiterlijke en innerlijke eigenschappen maar niet op geaardheid...vind ik vreemd want dit is toch redelijk belangrijk voor veel mensen...
"Men selecteert"

Die eerste twee eigenschappen kan ik nog begrijpen, voor zover je daar echt veel invloed op hebt - maar ik vind het niet vreemd dat die laatste hier niet bij hoort. Misschien moeten we bij die donoren dan ook maar direct politieke en muzikale voorkeur meegeven? Ik kan me inbeelden dat "groenen" niets willen krijgen van "vlaams belangers" en dat een klassiek componist liever geen hiphop-kindje krijgt - maarja. Nu hoef je niet inhoudelijk op deze voorbeelden in te gaan, ik illustreer maar (en zou zo nog kunnen doorgaan ook...)

Hierbij laat ik voor alle duidelijkheid nog in het midden of dit wettelijk geregeld moet worden of niet (daar heb ik wel een mening over, daar niet van); ik wil maar aangeven dat ik er zelf geen probleem van zou maken en dat je op die manier nog wel een tijdje door kan gaan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer