2e bijeenkomst forumleden

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

2e bijeenkomst forumleden

Tweede Wetenschapsforum bijeenkomst


Omdat de vorige bijeenkomst een hele gezellige avond heeft opgeleverd, gaan we op herhaling! Op zaterdag 23 september is daarom de 2e bijeenkomst voor de leden van Wetenschapsforum georganiseerd.


Wat is het programma?

Het accent van de avond zal net als de vorige keer liggen op gezelligheid. Omdat best wat mensen een stukje moeten reizen leek het ons een goed idee om enigszins op tijd af te spreken en eten te regelen. Hiervoor heb je de keuze uit enkele voorgerechten en hoofdgerechten, in principe voor elk wat wils (ook voor vegetariërs).


Na het eten gaan we onze kennis testen met een wetenschapsquiz. Je hoeft niet te schrikken als je denkt dat je te weinig weet: het zal alle vakgebieden van het forum bestrijken en er zullen daarom dus ook teams worden gemaakt die avond.


Hierna breekt het belangrijkste gedeelte van de avond aan: onder het genot van een drankje ouwehoeren over van alles en nog wat.


Wanneer, hoe laat?

De datum is geprikt op zaterdag 23 september 2006. We beginnen om 17:00 uur met het verwelkomen en willen rond 17:30 uur aan de eettafel plaatsnemen. Als we allemaal rustig ons eten hebben kunnen nuttigen willen we rond 19:30 starten met de quiz die ongeveer een uur zal duren.

In principe is alles dan vrij. Wij dachten om 22:00 uur te stoppen, zodat iedereen nog tijd heeft om thuis te komen. Mocht je eerder weg willen is dat natuurlijk ook goed. Natuurlijk is het nog gezelliger als je blijft hangen, de pub gaat om 2:00 uur dicht. Daarna kunnen we net als de vorige keer nog het nachtleven van Eindhoven induiken. Er zijn zelfs slaapplaatsen beschikbaar die met alle plezier worden aangeboden (zie onder)!


Waar gaat het gebeuren?

Dit alles gaat, net als de vorige keer, gebeuren in The Trafalgar Pub in Eindhoven. Het adres is Dommelstraat 21. Dit is op enkele minuten lopen van het station, zie het kaartje op de website of dit kaartje op Map24, hier kan je ook makkelijk je route plannen.


Heel leuk, maar dit gaat natuurlijk geld kosten

Inderdaad, voor niets gaat de zon op. We hebben enige sponsoring ontvangen, maar daar kan natuurlijk niet alles van betaald worden. Omdat de vorige keer werd aangegeven dat studenten en scholieren enige moeite hebben met het de kosten, deze te splitsen. Voor werkende volwassenen kost de bijeenkomst € 20,-. Voor scholieren en studenten kost de bijeenkomst echter maar € 15,-. Dit is beide inclusief 2-gangen diner en 3 - 5 drankjes (Het aantal drankjes hangt een beetje af van het aantal deelnemers). Overige consumpties zijn voor eigen rekening.


Deze bedragen zijn vastgesteld op basis van maximaal 25 inschrijvingen, vanwege de sponsoring. Voor iedereen die na deze 25 inschrijvingen nog mee wil doen, zijn de kosten € 25,-, ongeacht of je scholier, student of werkend bent.


Mocht je deze bedragen alsnog te duur vinden: het is ook mogelijk om na het eten te komen en al je eventuele consumpties zelf te betalen. Schrijf je dan aub toch even in en meld mij per pb dat je niet mee hoeft te eten.


Inschrijven

Om de opkomst in te kunnen schatten en het eten goed te kunnen regelen moet je je inschrijven als je wil komen, en moet er vooruit worden betaald. Dat gaat als volgt:


Ga naar http://bijeenkomst.wetenschapsforum.nl/2006 en vul het formulier in. Na het verzenden van het formulier ontvang je een mail met je gegevens en een samenvatting van wat in deze aankondiging staat.


Maak het betreffende bedrag (€ 15,- € 20,- of € 25,-) over naar girorekening 1078417 ten name van Wetenschapsforum.nl te Eindhoven onder vermelding van "tbv bijeenkomst, <gebruikersnaam forum>". Je kan ook betalen voor de bijeenkomst mbv paypal, zie hiervoor de button op het inschrijfformulier.


Als het geld binnen is gekomen op de rekening krijg je een bevestigings e-mail.

Zorg dat je uiterlijk 9 september het geld over hebt gemaakt. Zo heeft de bank tijd het te verwerken en hebben wij tijd alles te regelen.


Als je benieuwd bent wie er allemaal komen en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn, kijk dan naar de lijst van inschrijvingen.


Is Eindhoven te ver weg voor je of wil je lang blijven hangen?

Voor mensen die bang zijn dat het te laat wordt om nog terug naar huis te komen of die zoveel mogelijk uit de meeting willen halen, hebben we hier een apart topic voor slaapplaatsen. Woon jij in (de buurt van) Eindhoven en heb je slaapplaatsen beschikbaar, laat dit dan ook hier weten!


Het lijkt ons erg leuk om lang met veel mensen te blijven hangen. Aarzel dus niet bij het vragen om een slaapplek, je bent erg welkom!


Vragen en opmerkingen

Heb je nog vragen of opmerkingen? Daar is dit topic voor.


Verder rest me niets anders dan te zeggen: hopelijk tot 23 september!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Zo, ik heb me vast ingeschreven, wie volgt?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Ingeschreven en betaald.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Hey, leuk idee :?: Denk dat ik ook kom :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Ingeschreven. Rest volgt. :) Meerijders uit Waasland of omgeving?

(er is nog geen apart topic voor vervoer of slaapplaatsen (link loopt dood), dus vraag ik dat hier maar even)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Je hebt gelijk, dat topic had ik nog niet verplaatst. Bij deze.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Ik zou graag komen, maar ik heb twee dingen die me dat beletten.

1. Ik ben 14 jaar dus ik kan niet in Eindhoven komen op eigen gelegenheid.

2. Ik krijg never nooit toestemming van mijn ouders.

Helaas zal ik het maar weer moeten houden op het aanhoren van hoe gezellig het was :)
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 2e bijeenkomst forumleden

De vorige keer heb ik helaas gemist, dat wil ik geen tweede keer meemaken :) Dus bij deze, ingeschreven + betaald.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 4.546

Re: 2e bijeenkomst forumleden

@ kombolpeter: idem dito voor mij helaas :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Als iemand me kan vertellen hoe ik vanuit België geld overschrijf naar een giro rekening dan kom ik ook (maar dat kan ik even goed zelf uitzoeken eigelijk :?: ) Ik ga morgen even kijken of ik vervoer heb, deze keer wil ik er eigelijk ook wel bij zijn :)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 2e bijeenkomst forumleden

kombelpeter schreef:Ik zou graag komen, maar ik heb twee dingen die me dat beletten.  

1.  Ik ben 14 jaar dus ik kan niet in Eindhoven komen op eigen gelegenheid.

2.  Ik krijg never nooit toestemming van mijn ouders.

Helaas zal ik het maar weer moeten houden op het aanhoren van hoe gezellig het was :?:
1. Trein, simpel toch!

2. Leg ze uit dat het een super educatief verantwoorde invulling van je zaterdagavond is! Wat hebben ze liever, een wetenschappelijke avond in een gezellige, veilige omgeving, of dat je rondhangt met slechte vrienden die uit zijn op excessief drugsgebruik of andere rottigheid? :)


Als iemand me kan vertellen hoe ik vanuit België geld overschrijf naar een giro rekening dan kom ik ook (maar dat kan ik even goed zelf uitzoeken eigelijk :) ) Ik ga morgen even kijken of ik vervoer heb, deze keer wil ik er eigelijk ook wel bij zijn :)
Je hebt een IBAN (da's het rekeningnummer in internationaal formaat) en een BIC of Swift-adres of BIC nodig (da's een bank identificatie code). Degene die de rekening beheert kan die info krijgen van de bank.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Rogier schreef:1. Trein, simpel toch!

2. Leg ze uit dat het een super educatief verantwoorde invulling van je zaterdagavond is! Wat hebben ze liever, een wetenschappelijke avond in een gezellige, veilige omgeving, of dat je rondhangt met slechte vrienden die uit zijn op excessief drugsgebruik of andere rottigheid? :)
Ik heb het er nog eens met mijn moeder over gehad. Zoals ik al verwachtte gaf ze nog niet toe! :?: Ik zal proberen al mijn overtuigingskracht in te zetten de komende weken! :)
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Cycloon schreef:Als iemand me kan vertellen hoe ik vanuit België geld overschrijf naar een giro rekening dan kom ik ook (maar dat kan ik even goed zelf uitzoeken eigelijk :?: ) Ik ga morgen even kijken of ik vervoer heb, deze keer wil ik er eigelijk ook wel bij zijn :)
Je hebt een IBAN (da's het rekeningnummer in internationaal formaat) en een BIC of Swift-adres of BIC nodig (da's een bank identificatie code). Degene die de rekening beheert kan die info krijgen van de bank.


ik wil hier wel bij opmerken dat je dit +/-5EUR zal kosten

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: 2e bijeenkomst forumleden

ik wil hier wel bij opmerken dat je dit +/-5EUR zal kosten
Ik heb al verscheidene keren internationale boekingen gedaan via IBAN, en daar bij mijn weten nooit extra voor betaald??? :?:


EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><

http://www.rabobank.nl/particulieren/produ...alen_buitenland
Een betaling via EuroBasis is tot € 50.000 gratis, mits u het bedrag ook in euro’s overmaakt. Wel kan de buitenlandse bank transactiekosten in rekening brengen aan de begunstigde. Dit is per land verschillend, maar de kosten zullen nooit hoger zijn dan de kosten van een binnenlandse overboeking in dat land.

http://www.abnamro.nl/nl/particulier/tarie...dovermaken.html
Betaalopdrachten naar het buitenland    

Betalingen t/m EUR 50.000,- tussen/binnen EU-landen: (3)  

Via Internet Bankieren gratis  

Spoedoverboeking via Internet Bankieren EUR 4,50  

Via formulier (2) gratis  

Spoedoverboeking via formulier (2) EUR 9,-  

Behandeling door vestiging EUR 10,-  


(3) overboeking binnen/tussen EU landen, in EUR, voorzien van een volledige en correcte IBAN en BIC, ten bedrage van max. EUR 50.000,- op basis van met de begunstigde gedeelde kosten (shared).
kortom, als je geen grote haast hebt hoeft het niks te kosten. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 2e bijeenkomst forumleden

Een normale overschrijving binnen de EU met een IBAN nummer kost volgens mij 5 cent (dus 0,05 euro). Dus dat is te overzien :)


Maar anders is er natuurlijk ook nog PayPal.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer