Kan dat met Paint?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 7

Kan dat met Paint?

Hallo Forum,

Ik wil ook graag een zogenaamde "AVATAR" maken en heb dat ook al een keer via het programma 'Paint' (onder Windows XP Home Edition) proberen te doen.

Maar ik meende dat ik het formaat van het maximaal aantal 'pixels' niet zou benaderen door de afbeelding klein te houden (bv ter grootte van desktop icons, die ik ook graag zelf maak), maar klein is niet automatisch goed dus.

Kan iemand me vertellen of het uberhaupt mogelijk is met 'Paint', en hoe moet ik dan te werk gaan?

En indien niet, hoe moet ik dan te werk gaan?

JC Moes Lelystad

Berichten: 142

Re: Kan dat met Paint?

denk het wel, ik werk hier onder win2000 maar het verschil zal niet echt groot zijn verwacht ik

open een nieuw paint bestand, ga naar "image" (de buttons bovenaan) ga dan naar atrributes en vul 80 bij 80 pixels in (je moet wel "pixels" selecteren)

nu heb je een wit vlakje waar je in kan kleuren copy-pasten of wat je maar wil

sla nu het bestand op als een zgn jpg bestand

als het goed is moet het te uploaden zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Kan dat met Paint?

met paint kan het. Maar paint is bagger slecht.

als je echt iets moois wilt maken dan gebruiken de meeste mensen volgens mij photoshop. Van Macromedia denk ik.

Nu je hebt wel wat ervaring nodig om het goed te kunnen en dus om iets moois te maken.

Maak je afbeelding groot en verklein ze dan, het kan en zal eenvoudiger werken. Weet alleen niet of het resultaat dan wel echt goed is.

Ik denk dat de meest avators plaatjes zijn die ergens op het internet gevonden zijn. De mijne bijvoorbeeld. Om te zoeken gebruik je bv. google.

Als je informatie wilt over photoshop, dan ik wel een paar sites zoeken als het nodig zou zijn.

Re: Kan dat met Paint?

NASE schreef:met paint kan het.  Maar paint is bagger slecht.

als je echt iets moois wilt maken dan gebruiken de meeste mensen volgens mij photoshop.  Van Macromedia denk ik.

Nu je hebt wel wat ervaring nodig om het goed te kunnen en dus om iets moois te maken.

Maak je afbeelding groot en verklein ze dan, het kan en zal eenvoudiger werken.  Weet alleen niet of het resultaat dan wel echt goed is.

Ik denk dat de meest avators plaatjes zijn die ergens op het internet gevonden zijn.  De mijne bijvoorbeeld.  Om te zoeken gebruik je bv. google.

Als je informatie wilt over photoshop, dan ik wel een paar sites zoeken als het nodig zou zijn.
Geachte "NASE",

Photshop is misschien wel intressant voor mij, maar puur op z'n Hollands, zolang er maar een 'Free Download" (trial) van is.

Ik doe toch, vooralsnog, te weinig van dit soort 'geklus' om me in de onkosten te steken.

Maar in ieder geval bedankt voor de snelle beantwoording, misschien kom ik er eventueel nog op terug.

JC Moes Lelystad

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kan dat met Paint?

Anonymous schreef:Geachte "NASE",

Photshop is misschien wel intressant voor mij, maar puur op z'n Hollands, zolang er maar een 'Free Download" (trial) van is.

Ik doe toch, vooralsnog, te weinig van dit soort 'geklus' om me in de onkosten te steken.

Maar in ieder geval bedankt voor de snelle beantwoording, misschien kom ik er eventueel nog op terug.

JC Moes   Lelystad
Photoshop (van Adobe, en niet van Macromedia) is niet als trial version te krijgen. Paint shop pro is een ander zeer professioneel programma dat altijd als 30 dagen trial verkrijgbaar was. Weet niet zeker of dat nog steeds zo is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Kan dat met Paint?

trail versie van photoshop.

http://www.adobe.nl/products/tryadobe/main.html

maar er is natuurlijk ook ...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Kan dat met Paint?

Ik maak al mijn avaters met Word en Paint:

Eerst plak ik een groot plaatje in Word

Dan pas ik de grootte op het beeld zo aan dat het ongeveer de gewenste grootte heeft.

Print Screen en plakken in Paint

In Paint knippen en een beetje rommelen met de kantlijn enzo.

Zo heb ik er al een stuk of 15 gemaakt :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Kan dat met Paint?

Mijn avatar heb ik met paint en gamemaker gemaakt, want paint heeft loze gif-kleuren, maar paint is toch wat gebruikers vriendelijker. Als je ook gamemaker wil kun je het hier downloaden, het is geen trial.

Oh ja kan iemand me ondertussen vertellen hoe ik met Paint (shop pro) bewegende plaatjes maak, want als ik het met gamemaker doe zegt mijn computer "deze afbeelding valt niet op te bouwen".
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Berichten: 62

Re: Kan dat met Paint?

Kijk.... Eindelijk eens iets waar ik verstand van heb.... (Ahum... :shock: )

Als je een freeware programma wilt hebben dan kan ik je echt The Gimp adviseren. Kan zich meten met Paint shop Pro en Adobe Photo Shop. Maar Paint Shop Pro adviseer ik je (deze is namelijk "makkelijker"). Toets bij google `The Gimp Freeware in... Daar krijg je linx met downloadpagina´s en Add-ins ;)

Als er mensen zijn die dingen willen weten over Harde- en of Softe-waren dan ben ik iemand die daar erg veel verstand van heeft. Dus vraag maar raak... Ik hoop dat ik een antwoord voor jullie heb.... 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kan dat met Paint?

Als je een freeware programma wilt hebben dan kan ik je echt The Gimp adviseren. Kan zich meten met Paint shop Pro en Adobe Photo Shop. Maar Paint Shop Pro adviseer ik je (deze is namelijk "makkelijker"). Toets bij google `The Gimp Freeware in... Daar krijg je linx met downloadpagina´s en Add-ins   :shock:


Dus er bestaat ook een windows versie van de Gimp (het orgineel is geschreven voor linux).
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 62

Re: Kan dat met Paint?

Yep.. 8)

Reageer