[Mechanica] Kan een mens vliegen?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

[Mechanica] Kan een mens vliegen?

Is er een formule voor de slagkracht die nodig is om een bepaalde massa (vb 1 kg) 1 meter is de lucht te krijgen.

MAW hoe sterk zou een mens moeten zijn, en hoe groot zouden de vleugels moeten zijn om een persoon van 80 kg 1 meter in de lucht te liften (loodrecht).

Is daar een formule voor?

Zoek al maanden naar het antwoord, dank!!

Berichten: 582

Re: [Mechanica] Kan een mens vliegen?

Elke arm moet minstens 40 kg kunnen heffen. En dat terwijl je nog wat extra gewicht hebt van de vleugels. Alleen tijdens het zweven heb je dan geen last van het gewicht van de vleugels.

Wegvliegen lijkt mij echt onmogelijk. Je hebt daar echt te weinig spieren voor.
Het eerste wiel was echt niet rond

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: [Mechanica] Kan een mens vliegen?

Elke arm moet minstens 40 kg kunnen heffen. En dat terwijl je nog wat extra gewicht hebt van de vleugels.
Dat gewicht is volgens mij nog wel te doen. Probleem is dat je nogal grote vleugels nodig zult hebben om voldoende lucht naar beneden te kunnen duwen. Dat betekent volgens mij dat het aangrijpingspunt van die vleugelkracht nogal ver buiten je lichaam komt te liggen. Je krijgt dus te maken met een groot moment, kracht x arm (de arm in natuurkundige zin dan)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer