Springen naar inhoud

Wetten van kirchhoff.

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 september 2003 - 20:27

Hallo,
Ik heb dikke problemen ik heb een opgaven te maken en snap hier niets van. Hoe los ik zo'n een vraagstuk op aan de hand van de wetten van Kirchhoff. Er is mij al van alles verteld maar eigenlijk is het heel eenvoudig(ik deed het vroeger al met succes).

Vroeger loste ik zo oef als volgt op duid de waarschijnlijke stroom zin en dan een pijl een pijl waar ik mijn oef mee moet door lopen, ik weet het echt niet meer en begin er zo stil aan de moed bij te verliezen.

Wie wil mij aub helpen ven deze link aan klikken en zeggen hoe ik aan zoiets moet beginnen (niet te theoretisch ik weet dat het eenvoudig gaat maar weet niet meer hoe)

Dank bij voorbaat.

http://www.expandcts...0Kirchhoff..JPG

edit by moderator: geen emailadressen: we zijn op een forum!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2003 - 21:08

Wetten van Kirchoff zeggen alleen dat je de stroom op kunt tellen bij een kruispunt.

Als je bijvoorbeeld een T-splitsing hebt. Dan kunnen 1 of 2 pijlen daarna toe wijzen, dus de electronen stromen daarnaar toe, maar, hetzelfde als bij een rivier, dan moet het ook weg kunnen. Zo kun je dus pijltje gaan tekenen. De stroom stroomt hier van plus naar min. Voor elk pad kun je de voltage berekenen. Deze moet ook goed uitkomen.

Een beetje oefenen en je hebt het zo door. Denk maar aan een rivier die begint om 6 meter hoogte en eindigd op 0 meter. Een weerstand is een zij riviertje waar water verdwijnt. En de stroom de hoeveelheid water die door het circuit stroomt.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 september 2003 - 13:45

ik ken de twee wetten de spanings en de stroom wet maar weet niet hoe ik die stelsel moet oplossen wie kan me daar bij helpen?

mngm

mngm

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 september 2003 - 18:23

gewoon stelsel uitwerken met substitutiemethode maar dit is redelijk omslachtig, je kan best de wetten van Cramer gebruiken om zo een stelsel uit te werken.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 september 2003 - 20:57

De methode van cramer nog nooit van gehoord (waar vindt ik hier info over) Maar wat ik met mij vraag bedoelde was dat ik die stelsels niet opgeteld krijg dat is het probleem en als iemand weet hoe dat moet zou ik daar heel blij mee zijn

gunnardecorte

gunnardecorte

• >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2008 - 20:17

Wat exact ZIJN de wetten van Kirchoff, kan iemand dat aub in symbolen posten?

dank bij voorbaat... pi.gif

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 februari 2008 - 20:30

Heb je pi.gif al gebruikt? Dat levert onder andere direct deze link.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

ktesibios

ktesibios

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2008 - 17:34

Schrijf uw stelsel als een matrixvergelijking en inverteer die. Dat is Cramer.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures