Springen naar inhoud

[wiskunde] Oefening op matrices

• Log in om te kunnen reageren

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 09:09

Beste studenten docenten

Ik heb een opgave volledig zelf uitgewerkt en wil graag weten als mijn stappen allemaal juist zijn.

Zie behorende afbeelding:

Geplaatste afbeelding

Kan je eens mijn uitwerkingen bekijken en hoe steek ik nu dat stelsel in een matrix want we moeten dat zonder rekenmachine berekenen
[/img][/code]

[edit mod Wouter_Masselink: Tagfix]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 10:25

Beste studenten docenten

Ik heb een opgave volledig zelf uitgewerkt en wil graag weten als mijn stappen allemaal juist zijn.

Geplaatste afbeelding

Kan je eens mijn uitwerkingen bekijken en hoe steek ik nu dat stelsel in een matrix want we moeten dat zonder rekenmachine berekenen
[/img][/code]

Hoewel het allemaal duidelijk leesbaar is, is de gevolgde werkwijze niet duidelijk.
Je hebt een stelsel. Je wilt Y uitdrukken in X uit de eerste gelijkheid (OK!) maar er staan ook gewone getallen. (dus bv 1/3*3A=A).
Verder als je hebt: Y=aCX (a gewoon getal) dan deze invullen in de tweede gelijkheid om X op te lossen en daarna ook Y.

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 10:27

Klopt mijn algebraische oplossing, want meestal krijg je zo een opgaven op dat examen heb ze dinsdag herexamen en wil slagen

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 10:37

Klopt mijn algebraische oplossing, want meestal krijg je zo een opgaven op dat examen heb ze dinsdag herexamen en wil slagen

Nee, die klopt niet. Ga je werkwijze na mbv hetgeen ik daarover postte.

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 11:24

Kan je een hint geven wat er niet juist is?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 13:41

Uit de tweede vergelijking kan je bijvoorbeeld als volgt X afzonderen:

LaTeX

Begrijp je wat hier gebeurd is? Ik ga er van uit dat A en B reguliere matrices zijn.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 14:51

Ben hier net ga eerst nog twee vragen opstellen die ik moet weten want heb dinsdagmorgen examen van wiskunde

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 14:53

Ja begrijp het dus je moet goed de rekenregels kennen om zo je oefening correct op te lossen en is de rest van mijn uitwerking juist, tot waar is het eigenlijk juist want wil het nogeens nakijken.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 14:54

Doe maar gerust, maar als je hiermee verdergaat: laat eens weten of je bovenstaande redenering begrijpt op X af te zonderen.

Indien okť: kan je dit dan in de eerste vergelijking voor X steken, en oplossen naar Y?

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 17:52

Beste studenten docenten

Geplaatste afbeelding

[/img][/code]

Hoewel het allemaal duidelijk leesbaar is, is de gevolgde werkwijze niet duidelijk.
Je hebt een stelsel. Je wilt Y uitdrukken in X uit de eerste gelijkheid (OK!) maar er staan ook gewone getallen. (dus bv 1/3*3A=A).
Verder als je hebt: Y=aCX (a gewoon getal) dan deze invullen in de tweede gelijkheid om X op te lossen en daarna ook Y.

Zie vierde regel (voor en na de 'pijl'):
LaTeX

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 20:36

Wat moet het dan wel worden, want ik zie het echt niet

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 augustus 2006 - 20:46

Je ziet toch dat dat niet gelijk is aan Y?

Los daarvan: ik heb je een deel uitgewerkt en daar een vraag bijgesteld - graag een reactie want ik doe dat niet voor niets...
Begrijp je die stappen? Kan je nu verder met de eerste vergelijking door die uitdrukking voor X te substitueren?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures