Springen naar inhoud

Houd het vriendelijk!

• Log in om te kunnen reageren

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 10:12

Naar aanleiding van: "Areligieuze mensen mondiger?"

De topic in kwestie is door mij bewerkt.

Nogmaals mensen, om tot een prettige discussie te komen moeten we ALLEMAAL een steentje bijdragen, ongeacht of we ons onbegrepen voelen of het gevoel hebben dat anderen niet goed genoeg nadenken en/of lezen. Je mag best een ander erop wijzen dat je vindt dat hij/zij je teksten niet goed genoeg leest en vinden dat een ander de materie niet goed/genoeg doordenkt, maar als je het al nodig vindt om dat openlijk kritisch neer te zetten doe dat dan in een TOON die voor iedereen prettig is. Je HOEFT niet te zeggen: "je denkt simpel", "lees beter", of "je kunt niet buiten je traditionele kaders denken". Je ZOU ook kunnen zeggen: "ik denk dat mijn tekst niet helemaal goed bij je is overgekomen want: ..... ". Als je vindt dat het niet meer de moeite waard is, onbegonnen werk om je gedachten bij iemand over te brengen, doe dat dan gewoon niet meer, maar hou er verder je mond over. Het openbaar te kakken zetten van wie dan ook leidt nergens toe! Het is voor velen vervelend om te lezen en leidt af van de kern van de discussie!
(Waarbij ik niet wil zeggen dat ik me daar zelf nooit schuldig aan heb gemaakt. Maar er zijn gradaties en ik geloof niet dat ik iemand ben die snel het geduld verliest. Als iemand daar anders over denkt: ik heb een PB Box, maar eventueel hier reageren (m.b.t. "houd het vriendelijk") kan natuurlijk ook.

Een post uit bovengenoemde topic die ik in zijn geheel heb verwijderd haalde een tekst van mij aan die uiting gaf aan (behoorlijke) ongeduld jegens een gebruiker. Die post had ik oorspronkelijk geplaatst in een topic die bestond uit 24 pagina lange misverstanden, vandaar mijn ongeduld. Echter, ik vond het niet fijn dat mijn tekst nu weer in de bovengenoemde topic werd aangehaald om de gedachte dat er met die specifieke gebruiker niet te praten valt kracht bij te zetten. Met die gedachte ben ik het namelijk niet eens, gezien de recent geposte reacties van de gebruiker in kwestie.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 10:46

Die post had ik oorspronkelijk geplaatst in een topic die bestond uit 24 pagina lange misverstanden, vandaar mijn ongeduld. Echter, ik vond het niet fijn dat mijn tekst nu weer in de bovengenoemde topic werd aangehaald om de gedachte dat er met die specifieke gebruiker niet te praten valt kracht bij te zetten.

Sorry, maar ik wilde de start van pp. 25 t/m 50 voor zijn.

Met die gedachte ben ik het namelijk niet eens,  gezien de recent geposte reacties van de gebruiker in kwestie.

.De andere toonzetting is inderdaad opmerkelijk. Overigens pas na mijn quoten. Het heeft dus kennelijk wel geholpen.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 11:08

Met die gedachte ben ik het namelijk niet eens,  gezien de recent geposte reacties van de gebruiker in kwestie.

De andere toonzetting is inderdaad opmerkelijk. Overigens pas na mijn quoten. Het heeft dus kennelijk wel geholpen.

Neen, want ook de post daarvoor geŽindigd met "Toch Johan?" gaf mij niet echt aanleiding om te denken dat we weer naar een eindeloze topic vol misverstanden toe gingen. Ik had het gevoel dat we hier met iemand te maken hadden die nu probeerde jou te begrijpen.
De gedachte dat jouw eerdere scherpe opmerkingen in de andere topic (wetenschap en godsbewijs) aanleiding gaven tot verschil in toonzetting in de bovengenoemde topic kwam daareentegen WEL bij mij op. Waarna ik tot de conclusie kwam dat een andere toonzetting van jouw kant gecombineerd met geduld wellicht tot hetzelfde resultaat had kunnen leiden. Dat zullen we denk ik nooit weten..... :) En dat wil ik voor de vrede ook maar in het midden laten omdat ik het nut er niet van inzie. Persoonlijk hanteer ik, als ik het gevoel heb dat mensen proberen mij tegemoet te komen, een regel: we proberen het nu opnieuw, gebakkelei in het verleden doet nu even niet meer ter zake. "Laten we zien, of we na onze "geschiedenis" er nu WEL uit kunnen komen, al dient het alleen maar tot wederzijds begrip."

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 11:40

Neen, want ook de post daarvoor geŽindigd met "Toch Johan?" gaf mij niet echt aanleiding om te denken dat we weer naar een eindeloze topic vol misverstanden toe gingen.

Nou, die leek mij ironisch bedoeld, maar alla, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zullen we dan maar zeggen.
Naast het quoten heeft ook de tussenkomst van HenrriŽtte heilzaam gewerkt: onbesmet door het verleden en bewijs van een oude natuurwet: zet ťťn vrouw tussen de mannen en de toon verandert (zoals, omgekeerd, ook ťťn bok tussen de geiten of (zelfs) schapen de hele kooi rustig houdt).

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 11:55

Neen, want ook de post daarvoor geŽindigd met "Toch Johan?" gaf mij niet echt aanleiding om te denken dat we weer naar een eindeloze topic vol misverstanden toe gingen.

Nou, die leek mij ironisch bedoeld, maar alla, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zullen we dan maar zeggen.
Naast het quoten heeft ook de tussenkomst van HenrriŽtte heilzaam gewerkt: onbesmet door het verleden en bewijs van een oude natuurwet: zet ťťn vrouw tussen de mannen en de toon verandert (zoals, omgekeerd, ook ťťn bok tussen de geiten of (zelfs) schapen de hele kooi rustig houdt).

Dat is dan een ervaring die ik als vrouw, hier op dit forum, nog niet zo vaak heb mogen maken. Waarbij ook de "heilzaam" eerste tussenkomst van de genoemde vrouw uiteindelijk niet bedoeld "onaangeraakt" is gebleven door mij (de opmerking: "dat God geen persoon is kwam ik als kleuter al achter" - ook die beschouw ik eigenlijk niet als vriendelijk of "heilzaam" - misschien zelfs "gewoon arrogant"). Laten we wel wezen: de reactie van onze gebruiker zegt niets over de heilzame werking van die of gene post. Het zegt volgens mij meer iets over het geduld van de gebruiker in kwestie.

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 12:00

Waarbij ook de heilzaam werkende posts van deze vrouw uiteindelijk niet "onaangeraakt" zijn gebleven....., en ook deze bijdragen pas na de eerste bijdrage van onze bewuste gebruiker kwamen. :)

Ik snap geen reet van deze zin, maar dat je ingrepen zeer heilzaam zijn beaam ik volledig, Lebensretter!

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 augustus 2006 - 12:04

Waarbij ook de heilzaam werkende posts van deze vrouw uiteindelijk niet "onaangeraakt" zijn gebleven....., en ook deze bijdragen pas na de eerste bijdrage van onze bewuste gebruiker kwamen. :)

Ik snap geen reet van deze zin, maar dat je ingrepen zeer heilzaam zijn beaam ik volledig, Lebensretter!

Sorry, ik had het niet helemaal goed gezien en mijn (vorige) post aangepast.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures