Schuim-zeep-pompje

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 142

Schuim-zeep-pompje

Sinds kort hebben we thuis een nieuw zeeppompje bij het fonteintje op de wc staan, hier komt niet gewoon zeep in vloebare vorm uit maar zeep in de vorm van schuim. Opzich niks geks, maar tot mijn verbazing toen ik het potje oppakte en ermee schudde was het vloeibaar als water wat er in zit.....hoe werkt dit pompje waardoor het van vloeibaar tot schuim word omgevormt :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: Schuim-zeep-pompje

Ik vermoed dat het niet alleen het pompje is, maar ook de zeep die het effect veroorzaakt. Als je zeep neemt die een heel sterke neiging tot schuimen heeft, en da het pompje zo maakt dat er a.h.w. een grote hoeveelheid lucht door de zeep wordt gepompt wanneer het eruit komt, dan zou je een hoop schuim moeten krijgen. Een soort bellen blazen in het klein denk ik.
aha!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Schuim-zeep-pompje

Misschien dat het door een zeefje wordt gedrukt waardoor je het effect van een perlator krijgt?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: Schuim-zeep-pompje

Waarschijnlijk inderdaad net als een bruiskop op de kraan.

Berichten: 142

Re: Schuim-zeep-pompje

dat ding raakt gewoon niet op (zodat ik em uit elkaar kan slopen) :shock: dus ik moet nog ff wachten

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: Schuim-zeep-pompje

dat ding raakt gewoon niet op (zodat ik em uit elkaar kan slopen) :shock:  dus ik moet nog ff wachten
Haha, gewoon vaker je handen wassen! :wink:

Reageer