Springen naar inhoud

wat voor wiskunde wel en niet op L&R?

• Log in om te kunnen reageren

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2006 - 18:11

Beste mensen,

Over ruim een jaar hoop ik mijn VWO N&T diploma op zak te hebben, zodat ik Luchtvaart & Ruimtevaarttechnieken op de TU Delft kan gaan studeren. Zo ben ik gewoon eens op een vraagje gekomen :

Wat voor wiskunde krijg je allemaal met de opleiding L&R? Krijg je dan soortgelijke dingen als Goniometrie, kansberekening, beredeneren oid?

Als iemand hier meer van af weet, graag antwoord :)
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2006 - 19:10

analyse en algebra.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 30 augustus 2006 - 22:41

Analyse (allerlei functies, complexe getallen, integralen, rijen en reeksen, vectorvelden, stokes/gauss/green theorems), lineaire algebra, differentiaalvergelijkingen, partiele differentiaalvergelijkingen, numerieke analyse, een beetje Fourier- en Laplacetransformaties.

Als je wilt ook nog complexe analyse en meer over Fourier en Laplace. Ook meer over numerieke analyse, trouwens (keuzevakjes).

En natuurlijk de vakken waarin deze wiskunde daadwerkelijk ergens voor gebruikt wordt: mechanica (statica+dynamica), aerodynamica, sterkteleer, trillingen, astrodynamica, thermodynamica, elektriciteit&magnetisme.

[edit]: Oh, kansberekening is ook een vakje ja. Speelt echter niet zo'n heel grote rol in de rest van de studie moet ik zeggen (althans, voor mij was dat niet het geval).

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2006 - 20:21

Misschien vind je op de website de vakbeschrijvingen? Dan weet je het zeker :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures