[chemie] aantonen stoffen magnesium-

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[chemie] aantonen stoffen magnesium-

ik moet voor school een onderzoek doen ik krijg morgen drie schaaltjes met magnesiumoxide, magnesiumsulfaat, en magnesiumcarbonaat. maar ik weet niet welke stof wat is, maar ik moet laten zien hoe je kan zien welke stof wat is. weet iemand hier iets voor.?

Thanks

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

Dit zijn kwaliteitsbepalingen, hierbij is het de bedoeling dat je laat zien welk zout je hebt.

Dit kan je o de volgende manieren doen: magnesiumoxide, magnesiumsulfaat en magnesiumcarbonaat hebben als verscil, dat is duidelijk, het negatieve ion. Zoek eens in de binas een tabel op waar de verschillende oplosbaarheden van deze zouten staan. Dat helpt je wat verder. Zoek vervolgens op welke metaalionen reageren met je negatieve ionen uit je zouten. Ze moeten verschillende reacties geven!

Als het goed is heb je hiervan een lijst gekregen, of staat het in de scheikunde boek. Ik neem aan dat het voor de middelbare school is.

Carbonaat + zuur = borrelen!

koper + sulfaat in oplossing---->indampen, water erbij: blauw kopersulfaat

Oxide, weet ik zo snel niet.

Helpt dit je verder :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 2

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

ja thanks ben nu zeker een stuk veder

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

Probeer BiNaS tabel 45 eens.

Berichten: 18

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

Om magnesiumoxide te krijgen kan je magnesium + zuurstofgas verbranden. Dan krijg je een een wit poedertje en dat is magnesiumoxide.

Dat is toch het enigste dat ik heb geleerd. Miss zijn er nog andere methodes. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

wingkea- schreef:Om magnesiumoxide te krijgen kan je magnesium + zuurstofgas verbranden. Dan krijg je een een wit poedertje en dat is magnesiumoxide.

Dat is toch het enigste dat ik heb geleerd. Miss zijn er nog andere methodes. :shock:


De vraag is niet hoe hij het moet maken de vraag is hoe hij het moet detecteren welk schaaltje welke stof bevat.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 124

Re: [chemie] aantonen stoffen magnesium-

Probeer BiNaS tabel 45 eens.


Zou eigenlijk in de "Lees dit eerst" stukjes moeten komen staan :shock:

Reageer