je naam toewijzen aan sterren

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

je naam toewijzen aan sterren

k, dit is mogelijk de stomste niet wetenschape vraag oojt maar ik neem aan dat iedereen wel eens gehoord hep van een ster naar je laten vernoemen, nou waar zou ik zo iets laten doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: je naam toewijzen aan sterren

Nooit van gehoord. Er is wel een instelling die planetoiden vernoemd, maar die doen alleen dat als eerbetoon aan een persoon (als je een Nobelprijs wint, bijvoorbeeld)....
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 270

Re: je naam toewijzen aan sterren

1. Leer normaal Nederlands.

2. http://www.walrecht.nl/eensterkopen.htm , geeft al iets meer informatie.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: je naam toewijzen aan sterren

(als je een Nobelprijs wint, bijvoorbeeld)....


Aan de slag dan maar :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: je naam toewijzen aan sterren

Nooit van gehoord. Er is wel een instelling die planetoiden vernoemd, maar die doen alleen dat als eerbetoon aan een persoon (als je een Nobelprijs wint, bijvoorbeeld)....


of een sterrenwacht oprichten: als ik me niet vergis is er een planetoide genoemd naar de oprichter van de belgische sterrenwacht Urania: Van gaal
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: je naam toewijzen aan sterren

suyver schreef:(als je een Nobelprijs wint, bijvoorbeeld)....


Aan de slag dan maar ;)


Misschien wint RudeOnline er ooit nog één :shock: Die bofferd

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: je naam toewijzen aan sterren

Ik heb wel gelezen dat het vroeger mogelijk was om de sterren en dergelijke toe te eigenen aan jezelf door een oude wet.

een slimme vent heeft toen de maan geclaimd en stukjes van de maan verkocht voor een paar dollars, en die vent is daar miljonair mee geworden.

maar het werd de NASA te gek toen ze geland waren op een astoroide en een boete kregen omdat ze op eigendom van iemand anders geparkeerd hadden :shock: toen is het een en ander veranderd in de wet of zijn dat momenteel aan het wijzigen.

Berichten: 226

Re: je naam toewijzen aan sterren

Er zijn nog steeds commerciële bedrijven die namen van astronomische objecten verkopen. Die namen worden door niemand erkend behalve door die bedrijven zelf (ze vermelden dat niet expliciet), maar klaarblijkelijk is dit legaal.

Het kan dus wel, voor wat dat waard is :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: je naam toewijzen aan sterren

als ik me niet vergis is er een planetoide genoemd naar de oprichter van de belgische sterrenwacht Urania: Van gaal


Onze legendarische weerman en skepticus Armand Pien (50% kans op regen en 50% kans op zon, en hij had altijd gelijk :shock: ) heeft ook een planetoide!
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: je naam toewijzen aan sterren

een slimme vent heeft toen de maan geclaimd en stukjes van de maan verkocht voor een paar dollars, en die vent is daar miljonair mee geworden.
Jep!:

Afbeelding

:shock:

En ik heb ook een stukje maan! Later, na mijn pensioen, hoop ik er te gaan wonen. Dat zal dan waarschijnlijk de laatste plek in het zonnenstelsel zijn waar je kunt wonen zonder zicht te hebben op een McDonalds. ;)

Serieus gesproken: toen ik het kocht (5 jaar geleden) was het waarschijnlijk dat deze claim uiteindelijk erkend zou worden. Immers, zowel de VS als Rusland als de VN hebben geen beroep aangetekend tegen deze claim. Maar goed, als de grootmachten doen wat ze willen, dan kan ik ze toch niet tegenhouden...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: je naam toewijzen aan sterren

Tis opzich wel een leuk kado om te geven als iemand jarig is.. in ieder geval origineel :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: je naam toewijzen aan sterren

Nog leuker voor een verjaardag kadoo lijkt mij een tripje in de ruimte.Lijkt me zo ontzettend mooi. :shock:

Reageer