Trombose

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

Trombose

Hallo

Ik heb een paar vragen over trombose, ik hoop dat iemand me kan helpen?

1. Welke tabletjes zijn er tegen trombose?

2. Waarom zijn er zoveel verschillende soorten tabletjes?

3. Wat is de werkzame stof in het tabletje die voorkomt dat er trombose ontstaat?

4. Wannneer moet iemand medicijnen tegen trombose slikken?

Gr. Niels

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Trombose

Misschien helpt dit,zoek anders maar verder op google.com

Als er trombose is ontstaan of dreigt te ontstaan, kunnen er verschillende medicijnen voorgeschreven worden.

U kunt hier kiezen uit de verschillende soorten medicijnen die er momenteel voorhanden zijn.

Pentasaccharide

Fondaparinux (Arixtra)

Dit is een combinatie van vijf suikers die één van de stollingseiwitten remt. Dit middel wordt onder de huid gespoten.





Heparine

Bij het ontstaan van een trombosebeen of een longembolie kan heparine of laag moleculair gewicht heparine zoals Fraxiparine of Fragmin worden voorgeschreven. Beide middelen zorgen ervoor dat de trombose zich niet verder uitbreidt en dat er geen embolie ontstaat.

Heparine wordt gegeven via een infuus. Laag moleculair gewicht heparine wordt als een spuitje onder de huid gegeven. Beide middelen kunnen ook gegeven worden om trombose te voorkomen, bij voorbeeld na een operatie.

Cumarines

Acenocoumarol en fenprocoumon

Acenocoumarol of fenprocoumon kunnen gegeven worden ter voorkoming of ter behandeling van trombose in de aders, slagaders of hart. Hier volgen enige wetenswaardigheden over deze antistollingsmiddelen. U kunt ook informatie krijgen over de "spelregels" die horen bij het slikken van deze antistollingsmiddelen

3de link als je zoekt op trombose

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: Trombose

weet iemand waarom er zoveer verschillende soorten tabletten zijn tegen trombose?

edit: ik heb het andwoord al gevonden !

edit by moderator Noortje: gelieve de edit/wijziging functie van het forum te gebruiken

Reageer