Magneetslotje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Magneetslotje

Hoi allemaal,

een vraagje over een magneetslotje (kastdeur-versie).

Voor school (werktuigbouw) ben ik met mijn werkgroep aan een projectje bezig waarbij we een luikje hebben wat dicht moet blijven. Op zich geen probleem :wink:, maar wat zekerheid in de vorm van bv een magneetslotje is wat we willen.

Het gaat om een plaatje (1,5 mm RVS) van 7*12 cm en het ding hangt vertikaal in een pianoscharnier. Het heeft dus 'niets' nodig om dicht te blijven.

The chase:

Ik kan niets kleiners vinden dan magneetslotjes waar je met 3 kg aan moet trekken om ze los te krijgen. Dit is veel te zwaar..

Kun je een dergelijk magneetje een beetje verspanen? Ik bedoel dat ik de magneet uit zo'n slotje wil halen en deze in 2en zagen, er een stukje af-frezen.. dat soort dingen.

Is dit te doen met dit soort materiaal?

Heeft iemand misschien ideeen waar ik nog niet aan heb gedacht - suggesties :shock: ?

(ik heb kogelsnapslotjes geprobeert, maar die zijn minstens zo zwaar - ook met minimale spanning op de veertjes)

Vast bedankt!

Martin (en de rest van de groep :wink: )
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 226

Re: Magneetslotje

Wat dacht je van een opvulstukje tussen de magneet en het plaatje?

Berichten: 142

Re: Magneetslotje

Wat dacht je van een opvulstukje tussen de magneet en het plaatje?
inderdaad gewoon iets van tape werkt al
waar je met 3 kg aan moet trekken
misschien zijn mijn schattingen niet goed, maar ik kan me niet voorstellen dat ik met een gewoon magneetslotje 3 pakken suiken nodig heb om dat ding van elkaar te krijgen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Magneetslotje

Die 3 kg is de opgave op de verpakking (k heb alle bouwmarkten gehad). Ik kan echt geen lichtere vinden.

Wat betreft het opvulstukje.. we willen het zo netjes mogelijk uitvoeren, zonder er te veel werk aan te hebben. Dit omdat we daar al in omkomen (we maken het onszelf niet gemakkelijk..) ;)

..misschien een plaatje RVS op het slotje schroeven -> daar ga ik nog eens achteraan :shock:

Thanks!

Martin
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 193

Re: Magneetslotje

Hallo,

Magneten in alle maten en vormen:

http://www.supermagnete.de/

Mvg,



Paul Siemons

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Magneetslotje

:shock:

dank je wel

(t gaat me alleen wel +/- 17 euro kosten via deze site ;) - maar ik duik er even in)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer