Speciaal teken in Microsoft Word

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Speciaal teken in Microsoft Word

Ik heb een speciaal teken nodig in Word, maar ik kan em niet vinden. Misschien dat je daar een speciaal font voor nodig hebt. Het gaat om de hoofdletter 'A', maar dan op z'n kop... Wie weet hoe ik dat teken in Word kan krijgen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

>Invoegen>Symbool

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Probeer eens alt ingedrukt te houden en dan 08704 intiepen op je numerieke keypad? alt weer loslaten en evt. een spatie erna voordat ie hem neerzet.

Of dit copypasten: ∀

Of als je dit teken zelf niet goed ziet, tiep dit in een preview post: & # 8 7 0 4 ; (maar dan aan elkaar)

Het is in ieder geval unicode teken 8704 (of 2200 hex). Of insert dit plaatje: :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

>Invoegen>Symbool
Daar heb ik natuurlijk als eerste al gekeken :) maar daar staatie niet bij :)
Probeer eens alt ingedrukt te houden en dan 08704 intiepen op je numerieke keypad? alt weer loslaten en evt. een spatie erna voordat ie hem neerzet.
Werkt niet, ik krijg dan een vierkantje te zien, waarschijnlijk omdat dat teken door geen van m'n geinstalleerde fonts ondersteund wordt?
Of dit copypasten: ∀
Werkt ook niet...
Of als je dit teken zelf niet goed ziet, tiep dit in een preview post: & # 8 7 0 4 ; (maar dan aan elkaar)
Dit werkt allemaal wel in een webpage, maar helaas niet in Word.
Het is in ieder geval unicode teken 8704 (of 2200 hex). Of insert dit plaatje: :)
Plaatje inserten kan wel. Weliswaar niet zo mooi, maar goed genoeg. Maar als je nog een suggestie heb hoe je dit teken zonder plaatje in Word kan krijgen, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Ik vrees dat je een te oude versie van Word hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Je kunt de benodigde fonts installeren met de Office CD. Bij een standaardinstallatie van Office staat dat onderdeel op "installatie bij eerste gebruik". Dan vraagt ie er bijvoorbeeld om als je een website uit Azië (met karakters dus) bezoekt, die hij dan niet kan weergeven.

Als je dus de office CD weer opzoekt, die opstart en dan moet je iets kiezen als "onderdelen toevoegen of verwijderen" geloof ik.
Ik vrees dat je een te oude versie van Word hebt.
Dit heeft er niets mee te maken eigenlijk. Stel dat het een hééél oude versie is, dan nog kun je extra fonts installeren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Zoek eens naar een Unicode versie van bijvoorbeeld het Arial font.

Misschien heb je nog iets aan dit "plaatje", via LaTeX:
\(\forall\)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

In word moet je onder -invoegen-symbool- kiezen voor de font -math c-

Daar staat hij in.

Heb je die font niet, dan moet je die te pakken zien te krijgen. Iemand die de font wel heeft kan deze voor je kopiëren uit een fonts-directory ergens in de windows-map op zijn computer. En als jij hem dan op diezelfde plaats op jouw computer terugplakt moet je computer hem zó gebruiksklaar hebben.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Ik heb nog even gekeken, en bij mij staat het bij Invoegen--> Symbool helemaal bovenaan (eventueel scrollen) en dan de derde van links. Lettertype symbol trouwens. Lijkt me sterk dat je die niet hebt eigenlijk, die hoort bij de standaard installatie. Mocht je die echt niet hebben, dan moet je het even laten weten, dan host ik het even voor je.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Ik heb nog even gekeken, en bij mij staat het bij Invoegen--> Symbool helemaal bovenaan (eventueel scrollen) en dan de derde van links. Lettertype symbol trouwens.
hé, helemaal overheen gekeken. Zeker omdat ik maar gelijk in de math-fonts ben gaan zoeken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Ik vrees dat je een te oude versie van Word hebt.
eh... Word 2003... Is natuurlijk ook al weer 3 jaartjes oud, tijd voor een nieuwe versie :wink:
Ger schreef:Je kunt de benodigde fonts installeren met de Office CD. Bij een standaardinstallatie van Office staat dat onderdeel op "installatie bij eerste gebruik". Dan vraagt ie er bijvoorbeeld om als je een website uit Azië (met karakters dus) bezoekt, die hij dan niet kan weergeven.

Als je dus de office CD weer opzoekt, die opstart en dan moet je iets kiezen als "onderdelen toevoegen of verwijderen" geloof ik.
Klopt, alleen ik heb alle sub-onderdelen van Word en ook alle shared(?) onderdelen van Office geinstalleerd. Dus daar ligt het niet aan.

Jan en Ger: ik heb dat font in elk geval niet, maar ben al een fonts-pack met math symbols aan het downloaden. Mocht hij daar niet bijzitten, dan laat ik dat wel weten.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Ik werk met office 2000 (en dat heeft al veel te veel toeters en bellen naar mijn zin).

Maar ik heb dus 2 fonts met die omgekeerde A erin. Gewoon in het standaardpakket.

Afbeelding
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Nog een vraagje tussendoor mbt fonts: stel ik heb zo'n math font op m'n computer geinstalleerd en ik ga een van de symbolen in dat font gebruiken in een Word document. Vervolgens wil ik dat Word document op een andere computer uitprinten, maar op die andere computer is dat font niet geinstalleerd... Wordt het Word document dan goed uitgeprint of moet ik op die andere computer eveneens dat font installeren? Niet dat dat installeren zo'n probleem is, hoor, maar ik wil die andere computer liefst zo 'schoon' mogelijk houden.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Volens mij moet je dat font dan ook op die andere computer zetten voor een goede weergave. Ik heb zo eens een documentje naar een copy-shop gemaild voor 50 afdrukjes, met in de tekst een bedrijfsnaam met het huisstijl-lettertype Mistral, dat niet standaard (meer) in Word meegeleverd wordt.

Ik kon alle afdrukjes in de oud-papier-bak gooien, de bedrijfsnaam was in een default-lettertype afgedrukt.

maar weet je eigenlijk wel zeker dat jouw Word geen Symbol of Math-C fonts heeft?

kijk eens met je verkenner in de lijst onder C:windowsfonts??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

klazon schreef:Ik vrees dat je een te oude versie van Word hebt.
eh... Word 2003... Is natuurlijk ook al weer 3 jaartjes oud, tijd voor een nieuwe versie :wink:
Toen ik dat vanmorgen schreef zat ik op mijn werk tegen Windows 2000NT aan te kijken. Daar zat dat symbool in. Nadat daar een opmerking over kwam dat de versie van Windows niet het echte probleem was heb ik eens gekeken hoe dat thuis zat, daar werk ik nl. nog met Windows'98. Maar daar blijkt dat symbool ook in te zitten.

Het verbaast me dus een beetje dat jij het er niet in hebt zitten.

Reageer