Speciaal teken in Microsoft Word

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Jan van de Velde schreef:maar weet je eigenlijk wel zeker dat jouw Word geen Symbol of Math-C fonts heeft?  

kijk eens met je verkenner in de lijst onder C:windowsfonts??
Ik heb niet het math-c font, dus dat heb ik gedownload en daar zit het benodigde font niet in. Ik heb wel het symbol-font, maar ook daar zittie niet in. Ik heb inmiddels een font-pack met 40 fonts gedownload, heb ze stuk voor stuk bekeken en eindelijk.................. font nummer 40 heeft een omgekeerde A............. btw dat font heet zed.ttf
zpidermen schreef:
klazon schreef:Ik vrees dat je een te oude versie van Word hebt.
eh... Word 2003... Is natuurlijk ook al weer 3 jaartjes oud, tijd voor een nieuwe versie :wink:
Toen ik dat vanmorgen schreef zat ik op mijn werk tegen Windows 2000NT aan te kijken. Daar zat dat symbool in. Nadat daar een opmerking over kwam dat de versie van Windows niet het echte probleem was heb ik eens gekeken hoe dat thuis zat, daar werk ik nl. nog met Windows'98. Maar daar blijkt dat symbool ook in te zitten.

Het verbaast me dus een beetje dat jij het er niet in hebt zitten.
Ik zal binnenkort wel eens kijken op de Win98 bak van m'n ouders. Maar goed, ik heb 't font eindelijk te pakken. Bedankt allemaal voor alle tips en suggesties!
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Jan van de Velde schreef:Volens mij moet je dat font dan ook op die andere computer zetten voor een goede weergave. Ik heb zo eens een documentje naar een copy-shop gemaild voor 50 afdrukjes, met in de tekst een bedrijfsnaam met het huisstijl-lettertype Mistral, dat niet standaard (meer) in Word meegeleverd wordt.  

Ik kon alle afdrukjes in de oud-papier-bak gooien, de bedrijfsnaam was in een default-lettertype afgedrukt.
Het gekke is, dat dat mistral-font bij mij dus wel standaard zowel in WinXP als in Win2003 staat geinstalleerd... Hoewel, dat kan ook aan Office liggen en sterker nog, ook aan Internet Explorer, want je kunt tijdens de aangepaste installatie van Internet Explorer ervoor kiezen om extra webfonts te installeren.

Nou ik vind het maar een vreemde boel...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

De symbolenlijst in Word is veel te lang en daardoor onhandig. Hier is een snelzoek lijst voor het Griekse alfabet en meest gebruikte wiskundige symbolen voor MS Word.

http://www.avdweb.nl/miscellaneous/ms-word-symbols-list-.html

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Speciaal teken in Microsoft Word

Foutje in url, hier is de goede url

De symbolenlijst in Word is veel te lang en daardoor onhandig. Hier is een snelzoek lijst voor het Griekse alfabet en meest gebruikte wiskundige symbolen voor MS Word:

http://www.avdweb.nl/miscellaneous/ms-word-symbols-list.html

Reageer