polariteitsgeneeskunde

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 97

polariteitsgeneeskunde

Hoi

Heeft iemand kennis of ervaring met de polariteitsgeneeskunde.

enkele links:

http://www.polariteit.com/oberon/

http://www.oberon-nls.ru/device.htm

theorie: verkeerde voeding maakt ziek; Met Yin en Yang gesorteerde voeding kan men de ziekte genezen.

Diagnosestelling gebeurd met:

1 het aanraken van bepaalde grondstoffen(kruiden) en dan de kracht meten in de andere hand hoe sterk de duim en wijsvinger aan mekaar "plakken"

2 Door een aan een PC bevestigt toestelletje, met 2 electroden aan de armen, een koptelefoon(waardoor je niets hoort) een scanner waarin een flesje "grondstof" wordt gezet. Met deze opstelling kan de PC op enkele minuten tientallen slechte of goedwerkende plaatsten op alle organen en systemen controleren.

Daarna krijgt men voedingsadvies

waarheid of bedriegerij? Wij moesten 110€ betalen voor een consultatie(geen ziekenfonds)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: polariteitsgeneeskunde

Lijkt mij eersteklas oplichterij.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 590

Re: polariteitsgeneeskunde

Yep, kwakzalverij.

Berichten: 3.165

Re: polariteitsgeneeskunde

Lijkt mij eersteklas oplichterij.
Ik vind het spijtig dat je meteen uitgaat van oplichterij. Oordeel niet te snel.

Let wel, ofdat het werkt of niet dat weet ik niet. Ook ik wil graag eerst zien dat het aangetoond is dat het werkt voordat ik zoiets gebruik.

That's just me.

Dat wil echter nog niet zeggen dat die persoon een oplichter is. Als hij er zelf in geloofd en er niet te veel voor vraagt dan is het geen oplichterij.

Er zijn bij mijn weten geen wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Ik weet dat het in alternatieve kring de laatse jaren populairder is geworden en steeds meer een plekje krijgt naast homeopathie.

Ik onthoud mij van een inhoudelijk oordeel omdat ik er te weinig van weet.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: polariteitsgeneeskunde

Ik weet dat het in alternatieve kring de laatse jaren populairder is geworden en steeds meer een plekje krijgt naast homeopathie.


Daar zeg je precies de juiste dingen 'alternatieve kring' en 'homeopathie'.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: polariteitsgeneeskunde

Het Oberon apparaat is inderdaad niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en heeft dan ook alleen een functie binnen de alternatieve/kwakzalver "geneeskunde"

Gezien het onwetenschappelijke karakter van het topic lijkt me een slotje op zijn plaats

-slotje-
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gesloten