Opnemen van radio via computer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 20

Opnemen van radio via computer

Goededag,

Een vriend van mij komt overmorgen op de radio en dit zou dit graag op willen nemen via de computer. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb geen idee hoe het moet en of het überhaupt wel mogelijk is.
"Laten we zo lang mogelijk zingen onderweg: de weg wordt er minder eentonig door."

-Publius Vergilius Maro

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Opnemen van radio via computer

Om te beginnen moet je een kabelverbinding maken om het signaal uit je radio binnen te brengen op de ingang van de geluidskaart.

En dan moet je op je PC nog een programma hebben dat als audiorecorder fungeert. Het enige programma dat ik ken heet Freecord. Daar werk ik regelmatig mee. Maar vraag me niet naar details, het is door een ander geinstalleerd en ik ben alleen maar de gedresseerde aap die voor operator speelt.

Gezien de korte termijn zou je morgen naar een computerwinkel kunnen gaan, de benodigde hard- en software aanschaffen en hopen dat je het op tijd aan de praat krijgt.

Wat waarschijnlijk eenvoudiger is: probeer ergens een radio-cassetterecorder op te scharrelen. Dan heb je alles in één. Overzetten op de PC kan dan altijd later nog.

Of je zoekt iemand op die de faciliteiten al heeft om radio op de PC op te nemen en je vraagt hem om een wav of mp3 bestand te leveren.

Berichten: 20

Re: Opnemen van radio via computer

Bedankt, ik heb een manier gevonden om het via internet radio op te nemen dankzij dat handige programma van jouw. Dus mijn probleem is opgelost.
"Laten we zo lang mogelijk zingen onderweg: de weg wordt er minder eentonig door."

-Publius Vergilius Maro

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Opnemen van radio via computer

Heel mooi.

Zo te horen was het nog simpeler dan ik zelf dacht.

Reageer