report functie.

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 385

report functie.

Beste,


Ik heb gemerkt dat jullie hier PHPBB draaien als forum. Nu dit is een zeer goed forum alleen vind ik dat er een te kortkoming in zit. Er zit geen systeem ingebouwd dat toelaat posts eenvoudig te melden. En ik merk ook dat dit niet geimplementeerd is.


Mss is het geen slecht idee om een 'hack' te inplementeren die hier toe wel de mogelijkheid zou geven. Bekijk volgende links eens, mss vinden jullie het een goed idee.


http://www.phpbbhacks.com/searchresults.ph...t&search_type=1


m.v.g. NASE.


[edit]


zou direct ook een 'oplossing' voor volgend topic zijn.

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=1188

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: report functie.

ALs het goed is moet het werken. Dank je wel voor de feedback.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: report functie.

zou direct ook een 'oplossing' voor volgend topic zijn.http://www.wetenschapsforum.nl/invision ... topic=1188


Het idee is doorgevoerd, dus het topic dat je bedoelt is inderdaad ook niet meer relevant. Ik heb het aangepast. Bedankt voor de tip trouwens!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: report functie.

Zou het niet makkelijker zijn als we konden rapporteren via een pm in plaats van via mail?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: report functie.

Zou het niet makkelijker zijn als we konden rapporteren via een pm in plaats van via mail?


Dat hebben we geprobeerd maar dat werkte niet goed. Dit is duidelijker en makkelijker voor de gebruiker.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: report functie.

Als je wil raporteren via PM, dan kan het natuurlijk altijd wel: je stuurt gewoon een PM naar mij, of een andere Moderator, en dan komt het ook wel goed! :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: report functie.

Als je wil raporteren via PM, dan kan het natuurlijk altijd wel: je stuurt gewoon een PM naar mij, of een andere Moderator, en dan komt het ook wel goed! :shock:
Natuurlijk kan dat, maar volgens mij is dat niet het idee. Het gaat er mijns inziens om dat wanneer iemand misbruik meldt het waarschijnlijk om een urgent geval gaat, wat snel gemod moet worden. Het checken van de e-mailbox wordt daarvoor niet genoeg gedaan. Als er via een pb wordt gemeld dan krijgt de ontvanger altijd vanzelf een e-mailtje in z'n inbox en kan hij/zij gelijk even gaan kijken.


Via pb zou wel automatisch moeten gaan. De drempel om een mod op te zoeken en een pb te sturen en dan ook nog uit te moeten leggen om welke post het gaat is te hoog. Bovendien kan je dat niet makkelijk aan alle gebruikers uitleggen.


Dat e-mail niet ideaal is snappen we allemaal wel. Maar ook bij pb's zie ik problemen bij de invoering. Bijvoorbeeld: wie stuur je dan een pb? Aan alle mods, of kan je het ook zo doen dat per onderwerp 1 aangewezen mod die meldingen krijgt? En wat dan als deze op vakantie is?


Mij schiet plots een alternatief te binnen: is het mogelijk om de melding in een moderator-only forum te laten komen? Laat het onderwerp vooraf gaan door "MELDING: " of iets dergelijks. De 1e moderator die op het forum komt kan dan snel ingrijpen, en bij de melding zeggen dat hij het heeft opgelost. Maar goed, geen id of dat technisch mogelijk is....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: report functie.

@ Miels: als ik mij niet vergis wel.


Het systeem met Pb's is perfect te doen. Dan krijgt iedere mod een pb, en dan is er veel kans dat er vlug iemand gaat kijken.


Doe je dit naar een mod, dan is er veel kans dat hij even niet komt, of dat hij er gewoon niet naar kijkt. (heb ik al gehad).

Met een email is ook nog onhandig omdat, mensen zoals ik, op een gemeenschappelijke PC zitten zonder onderverdeling. Als ik dus mail met dat systeem dan mail ik met het email van mijn vader, wat ook niet moet.

Reageer