startpagina veranderen (lukt niet)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 27

startpagina veranderen (lukt niet)

Mijn startpagina is al een tijdje http://www.orange.nl/

zosnel ik deze probeer te verandere lukt het wel, maar wanneer ik internet exployer kruisje druk (sluiten) en weer opnieuw opstart begint hij weer met orange... :S:S

weet iemand een oplossing..

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

(als je zeker weet je je startpagina op blanco staat ingesteld)

Misschien nog een keer doen en meteen je cookies en cache (tijdelijke bestanden) opschonen? Werkt vaak wel..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

Waarschijnlijk een trojan / adware / spyware.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

http://www.vragenforum.nl/viewforum.php?f=96

Lees alles goed door, en plaats een log met je probleem. Binnen 2 dagen is het opgelost en ben je van al je spyware, adware en troyans af [rr] .
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

Laat Adaware/Spybot of iets dergelijks (liefst allebei), eventueel gecombineerd met een goede virusscanner, los op je pc. Bij voorkeur in veilige modus zelfs.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

Zorg inderdaad dat je een spyware scanner en een virus scanner draait. Mocht je het probleem niet op kunnen lossen kijk dan eens hier: www.hijackthis.nl Laat je niet afschrikken door de naam, het is geen hackers site of zoiets. Dit zijn mensen die echt alles van malware en instellingen afweten en die je daar zeker bij willen helpen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 2.589

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

had net hetzelfde probleem een aantal dagen geleden.

met een volledige format is het dan in orde gekomen.
Laat Adaware/Spybot of iets dergelijks (liefst allebei), eventueel gecombineerd met een goede virusscanner, los op je pc. Bij voorkeur in veilige modus zelfs.  
Waarom in veilige modus?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

Omdat er malware is die voorzorgsmaatregelen heeft genomen, en ook die programma's aantast of overruled als je je computer gewoon opstart. Als je je computer echter in de veilige modus opstart dan worden alleen de programma's opgestart die strikt noodzakelijk zijn en de malware dus niet. Als je dan een scanner laat lopen is er een grotere kans dat hij het vindt omdat hij niet wordt bedot door de malware.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

Aanvullend op hierboven: als je computer vol met rommel zit, dan wordt veel hiervan geladen bij het (normaal) opstarten van windows, deze zaken draaien dan ook op de 'achtergrond'. Kijk maar eens via start -> uitvoeren (run) -> msconfig en het tabblad opstarten om te zien wat er zo allemaal geladen wordt.

In veilige modus wordt een groot gedeelte van deze zaken niet geladen, maar enkel het hoogst noodzakelijke voor de werking van je systeem. Op deze manier kunnen virusscanners e.d. ook andere rommel verwijderen die in de normale modus niet altijd verwijderd kunnen worden, precies omdat ze 'actief' zijn (geladen in het geheugen).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 2.589

Re: startpagina veranderen (lukt niet)

oké dat lijkt me nu wel logisch straks zag ik dat even niet.

Bedankt.

Reageer