Springen naar inhoud

[Wiskunde] totaal van twee exponentiele funties

• Log in om te kunnen reageren

Stralen

Stralen

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 september 2006 - 18:58

Stel ik heb twee exponentiŽle functies:

1-eLaTeX en eLaTeX

Beide grafieken lopen tegelijk. De ene neemt toe en de andere af. De variabelen zijn bekent.

Van beide grafieken moet ik nu ťťn 'totaal' grafiek maken. Moet ik dan beide functies sommeren of een product daarvan hebben?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 14 september 2006 - 22:04

Stel ik heb twee exponentiŽle functies:

1-eLaTeX

en eLaTeX

Beide grafieken lopen tegelijk. De ene neemt toe en de andere af. De variabelen zijn bekent.

Van beide grafieken moet ik nu ťťn 'totaal' grafiek maken. Moet ik dan beide functies sommeren of een product daarvan hebben?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Wat bedoel je met variabelen?
Je schrijft: "Beide grafieken lopen tegelijk". Denk je hierbij aan de tijd t? Dan is je variabele 't'! En dan is je tweede functie een constante en zo'n functie neemt niet toe en neemt ook niet af.
Wat bedoel je met een 'totaal' grafiek? Misschien dat je beide grafieken in ťťn plaatje tekent?

Opm: 'tekent' hier met een t maar 'bekent' (zie boven) moet met een d.

A.Square

A.Square

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 september 2006 - 22:31

Sorry, maar ik kan er geen chocola van maken.

Post desnoods het vraagstuk letterlijk.

Stralen

Stralen

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 september 2006 - 14:00

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik weet het antwoord al. Het ging eigenlijk om parameters van een MRI toestel. Weet nu achteraf dat het eingelijk ook niet te vertalen is naar het wiskunde.

In ieder geval bedankt voor het antwoorden.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 september 2006 - 15:36

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik weet het antwoord al. Het ging eigenlijk om parameters van een MRI toestel. Weet nu achteraf dat het eingelijk ook niet te vertalen is naar het wiskunde.

In ieder geval bedankt voor het antwoorden.

Nu weten we nog minder!

Stralen

Stralen

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 september 2006 - 17:27

Een MRI toestel wordt in de medische zorg gebruikt voor diagnotiseren van ziektebeelden. Het meest bekende voorbeeld is de diagnose voor hernia.

Het apperaat gebruikt onder anderen de parameters T1 en T2 om de beelden te vormen (Op te zoeken op de website: http://members.lycos...w/inleiding.htm)

Ik had een opdracht gekregen om de verhouding (signaal intensiteit) tussen twee soorten weefsel te berekenen.

Waarschijnlijk maakt dit mijn verhaal niet duidelijker. De materie is namelijk te complex om het eenvoudig uit te leggen (althans vind ik). Je zult daarvoor eerst de fysica van de MRI moeten kennen.

Dacht eerst dat ik het verhaal kon vertalen naar de wiskunde, omdat het wel om een functie ging. Maar het verhaal wordt er alleen onduidelijker van.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 september 2006 - 19:08

Een MRI toestel wordt in de medische zorg gebruikt voor diagnotiseren van ziektebeelden. Het meest bekende voorbeeld is de diagnose voor hernia.

Het apperaat gebruikt onder anderen de parameters T1 en T2 om de beelden te vormen (Op te zoeken op de website: http://members.lycos...w/inleiding.htm)

Ik had een opdracht gekregen om de verhouding (signaal intensiteit) tussen twee soorten weefsel te berekenen.

Waarschijnlijk maakt dit mijn verhaal niet duidelijker. De materie is namelijk te complex om het eenvoudig uit te leggen (althans vind ik). Je zult daarvoor eerst de fysica van de MRI moeten kennen.

Dacht eerst dat ik het verhaal kon vertalen naar de wiskunde, omdat het wel om een functie ging. Maar het verhaal wordt er alleen onduidelijker van.

In ieder geval, bedankt voor deze uitleg.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures