Google

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 283

Google

Hey gamer jij raadt zo'n beetje bij iedereen die om een link vraagt google aan, maar weet je ook waarom die zoekmachine google heet?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Google

Een Google is 10100: een heel groot getal.

De makers wilden ermee aangeven dat ze heeeeeeel veel bestanden in hun zoek-database hadden... ;-)
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 283

Re: Google


Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Google

Hey gamer jij raadt zo'n beetje bij iedereen die om een link vraagt google aan, maar weet je ook waarom die zoekmachine google heet?
:shock: Ik weet meestal niks van de onderwerpen af waar mensen over vragen.En toch vind ik alles makkelijk op google.Zouden de mensen ook zelf kunnen doen,niet?Toch ben ik van mening dat ik soms te makkelijk replie "van gebruik maar google" dus zal ik daar in het vervolg op letten

*Fluister* Link in je avatar,da's mijn held!

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Google

Ik lijdt aan dezelfde ziekte, maar dan met wikipedia :shock:

Maar 't is ook zo'n mooi project, ik zou willen dat er zoveel mogelijk mensen gebruik van maken.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Google

:shock: Had voor engels een project over engelse literatuur.Alles op wikipedia gevonden ;) Tis een zeer goede site

Berichten: 142

Re: Google

Hey gamer jij raadt zo'n beetje bij iedereen die om een link vraagt google aan, maar weet je ook waarom die zoekmachine google heet?
*zucht* www.google.com :wink: :shock:
De betekenis van Google

Google is een variant op het woord googol, dat verzonnen is door Milton Sirotta, het neefje van de Amerikaanse wiskundige Edward Kasner, om het getal aan te duiden dat wordt geschreven als een 1 met 100 nullen. Deze term wordt gebruikt om het doel van Google aan te geven, namelijk het organiseren van de geweldig grote hoeveelheid aan informatie op het web.
http://www.google.com/press/facts.html

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Google

Toevoeging: je hebt ook nog een "gogoplex": dat is 10(10100), dus 10gogol en dat is een nog veel groter getal. Misschien iets voor de zoekmachine van de toekomst? :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 283

Re: Google

Is het niet 10100100

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Google

Neen, het is wel degelijk 10gogol = 10(10100).

Googolplex
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 283

Re: Google

Okay die waarde is wel gelijk aan een googolplex, maar eigenlijk is het 1010010 :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Google

Hoezo?

Houd er wel rekening mee dat abc niet goed gedefinieerd is, en dat 10(10100) niet gelijk is aan (1010)100...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer