Springen naar inhoud

pulsejet kleppen


  • Log in om te kunnen reageren

#1

auk

    auk


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 september 2006 - 10:38

Hallo,

wij zijn 2 scholieren in 6VWO en zijn met ons PWS een puldejet aan het bouwen.
We hebben op deze site al veel handige links gevonden.
echter is nog een ding onduidelijk bij het bouwen. Weet iemand hoe je de kleppen bij de luchtinlaat in moet bouwen. En zijn het meerdere kleppen of is het 1 grote klep?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44842 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 september 2006 - 13:49

Als je dat andere topic goed doorleest, zie je dat een pulsejet geen kleppen heeft. [rr]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#3

auk

    auk


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 september 2006 - 20:56

Hoe zit het dan met de luchtinlaat, want de opening voor de lucht moet toch dichtgaan bij de explosie van het lucht-brandstofmengsel??

#4

Raspoetin

    Raspoetin


  • >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2006 - 21:08

Nee hoor: http://en.wikipedia....eless_pulse_jet
Zoals Jan al zei; geen kleppen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

#5

Wien Ee

    Wien Ee


  • >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2006 - 21:37

In de V1 zat een pulserende straalmotor, die ook wel pulsejet wordt genoemd.

Aan de voorzijde bevindt zich een eenrichtingsklep waardoor lucht naar binnen kan stromen

In het legermuseum in Delft hadden ze een opgewerkt model. De luchtinlaat aan de voorzijde bestond uit een groot aantal klepjes die met veertjes werden dichtgedrukt.

Zie deze tekening, wat ze met 7 aanduiden zijn die luchtklepjes.

#6

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 september 2006 - 21:55

Tja, Raspoetin geeft de link naar wikipedia voor een valveless pulse jet,
echter wiki kent ook een link voor gewoon een pulsejet, en daar staat:


A typical pulsejet comprises an air intake fitted with a one-way valve, a combustion chamber, and an acoustically resonant exhaust pipe. The valving is accomplished though the use of reed valves or, in a valveless pulse jet engine, through aerodynamics.


http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_jet

#7

Wien Ee

    Wien Ee


  • >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2006 - 21:57

Hier nog een paar tekeningen:

http://img390.images.../gh308abhf7.jpg

http://img437.images.../vw0264bdu4.jpg

http://img437.images.../vw0277bys1.jpg

#8

Raspoetin

    Raspoetin


  • >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2006 - 22:55

Tja, Raspoetin geeft de link naar wikipedia voor een valveless pulse jet,
echter wiki kent ook een link voor gewoon een pulsejet, en daar staat:


A typical pulsejet comprises an air intake fitted with a one-way valve, a combustion chamber, and an acoustically resonant exhaust pipe. The valving is accomplished though the use of reed valves or, in a valveless pulse jet engine, through aerodynamics.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_jet


Je hebt gelijk; bovendien wordt in het door mij gelinkte artikel ook vermelding gemaakt van een pulsejet met kleppen. Excuus!
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

#9

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44842 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 september 2006 - 23:55

Ik trek ook mijn woorden terug, ze zijn dus wel degelijk ook gemaakt MET kleppen. Ik begrijp echter ook uit de tekst dat een fatsoenlijk ontworpen kleploze pulsjet qua nuttig vermogen niet onder hoeft te doen voor een met kleppen.

Bij een kleploze pulsjet werkt volgens de tekst de via de inlaat uitstromende hete lucht zelf als klep(diezelfde lucht moet trouwens ook die kleppen dichtduwen als ik de term "reed valves" goed begrijp.) Een slecht ontworpen motor zal er niet efficienter door worden, een goed ontworpen motor zou zonder moeten kunnen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#10

Paul Siemons

    Paul Siemons


  • >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2006 - 07:14

Auk,
Het "echte kleppenrooster" nabouwen is onbegonnen werk.
Voor een schaalmodel wordt eigenlijk een zeer simpel en praktisch kleppensysteem gebruikt.

Men gebruikt een soort "bloemblaadjesvormig" dun veerstalen plaat (je) waarvan de afzonderlijke blaadjes elk een inlaatgat afdekken: bij een puls sluiten ze de inlaat af en daarna gaan ze iets open staan om verse lucht in de kamer toe te laten.
Zie: http://www.airtoi.com/pulse.htm
en: http://pulsejet.amtj...nical_info.html

Mvg,
Paul Siemons

#11

auk

    auk


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 10:42

wij hadden nog een vraagje
weet iemand misschien hoe de ontsteking werkt?
ons is geadviseerd om met een bobine en een bougie te werken.
het is erg moeilijk om aan de bobine te komen heeft iemand nog andere ideeŽn over de ontsteking?

AUK

#12

Raspoetin

    Raspoetin


  • >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 september 2006 - 20:27

Misschien heb je wat aan dit topic: http://www.wetenscha...showtopic=15869
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures