De spyware FAQ

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 381

De spyware FAQ

De spyware FAQ, door Ruben

FAQ? Wat is dat?

Da's een document waarbij vragen worden gesteld over een onderwerp zodat je er meer over te weten komt. Faq is dan ook Frequently Asked Questions.

Q: Waarom deze FAQ dan?

A: Om iedereen voor spyware te waarschuwen. Weet je er al alles over?Dan lees je het niet.

Q: Spyware?

A: Progammatjes die je computer een stuk langzamer maken. Bovendien veroorzaken ze pop-ups enzo.

Q: Dus?

A: Als je dat niet wist en je doet er niks aan zit je computer vast helemaal vol met ze.

Q: Wat doe ik eraan?

A: Simpel. Progammatje downloaden.. Adware

De site vind je hier: http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Q:Hoe werken die dan?

A: Adware: instaleer eerst Adware. Open het dan. Kies start. Klik dan op het bolletje "use custom scanning options" en dan customize. De eerste moet groen zijn, en dan de 4de tot en met de 8ste. Dan proceed en dan Next. Adware gaat dan zoeken. Effe geduld hoor. Als hij klaar is druk je op next en dan zie je de resultaten. Verwijder alle spyware door ze aan te vinken (je kan ook rechter-klikken en "select all" doen)

Q: Verder nog wat?

A: Regelmatig updaten!Open Adware druk op "check for updates now " en dan op connect. Is er een nieuwe, haal hem dan binnen. Dit is belangrijk omdat er steeds nieuwe spyware word ontdekt.

Q: Bedankt

A: Graag gedaan

Re: De spyware FAQ

Gewone virusscanners houden zij die tegen?

Ik zelf gebruik AVG (naar eigen ervaring beter dan norton en mcaffee)

Berichten: 142

Re: De spyware FAQ

Anonymous schreef:Gewone virusscanners houden zij die tegen?

Ik zelf gebruik AVG (naar eigen ervaring beter dan norton en mcaffee)
virusscanners houden geen spyware tegen al kan ik me voorstellen dat meneer norton in de toekomst iets gaat intergreren dat ook spyware tegen houdt

waarom s avg beter dan mcafee of norton?? argumenten :wink: ? ik gebruik geen virusscanner als gevolg dat ik ook nooit ergens last van heb 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De spyware FAQ

ik gebruik geen virusscanner als gevolg dat ik ook nooit ergens last van heb 8)


Dan moet je maar eens gaan zoeken naar Antivir.Die's gratis en werkt prima.

Re: De spyware FAQ

waarom s avg beter dan mcafee of norton?? 8)


AVG vind ik beter omdat wij thuis een héél trage computer hebben.

AVG heeft héél weinig geheugen nodig om te draaien in tegenstelling tot andere virusprogramma's.

Vroeger hadden wij MCafee staan en toen we AVG installeerden, vond hij een aantal virussen die MCafee nooit gevonden had.

Berichten: 96

Re: De spyware FAQ

Ik raad iedereen aan om ipv Ad-aware, Spybot S&D te gebruiken. En Internet Explorer vervang je best door een andere browser. (Tip: Firefox 1.0, wel nog niet in het Nederlands maar zal niet lang meer duren)

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De spyware FAQ

Ik gebruik ook spybot en adware.Ik raad Spybot alleen aan als je verstand hebt over spyware anders verwijder je zometeen de verkeerde dingen.

Re: De spyware FAQ

je kan veel beter spysweeper gebruiken die is veruit beter dan adaware of je moet ze gewoon allebei gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De spyware FAQ

Moet je daar niet voor betalen?

Berichten: 108

Re: De spyware FAQ

waarom zou adaware geen spyware bevatten?

wat voor nut heeft dat bedrijf er nu aan een programma te werken dat GRATIS is? waar halen zij hun winst uit? van de donaties?

Dit komt van mijn vader, en hij heeft wel een punt vind ik

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: De spyware FAQ

In theorie is geen enkel programma gegarandeerd veilig, maar bepaalde software kun je gezien de reputatie die het heeft opgebouwd wel vertrouwen hoor. Anders is het einde zoek, waarom zou een anti-virus programma zelf geen trojan bevatten, etc.

Ad-aware is voor zover ik weet geen commercieel product, er bestaan ook nog idealistische programmeurs :shock: (waarvoor hulde!)

Hij zal wel wat geld via donaties krijgen, en misschien sluiten dit soort programmeurs ook wel eens deals met bladen e.d. om hun software voor x cent per stuk bij een magazine te leveren ofzo.

Bovendien houden dit soort programma's elkaar ook wel in de gaten, en Ad-aware wordt zó veel gebruikt, als het ineens spyware bevatten wordt dat in no-time bekend en stapt men direct massaal over.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De spyware FAQ

As-aware is alleen maar gratis voor prive-gebruikers. Als je een netwerkbeheerder of een bedrijf bent, moet je er wel voor betalen. Daar maken ze hun winst op.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De spyware FAQ

O, enne, ik wou er geen topic voor openen,maar iedereen die windows XP gebruikt moet eens naar C:documentsandsettingslocalsettings

en dan temp en temp internet files kijken! Dit verwijderd windows niet zelf,en vaak staat het helemaal vol.Ik had 16.000 bestanden.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: De spyware FAQ

Mijn ervaring is de verschillende anti-spyware programma's het beste samen gebruikt kunnen worden. Sommige dingen zijn dan dubbel gedekt, maar ieder programma kent er ook een paar die de rest niet kent. Met deze combinatie zit je goed:Al ben ik het eens met de opmerking dat je bij SpyBot Search & Destroy moet weten waar je mee bezig bent.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De spyware FAQ

Zeg Miels,heb jij bij spybot ook dat hij elke keer als je scant de zogenaamde "DSO exploit " aangeeft,en elke keer als je die verwijderd hij terug komt?

Reageer