XTC of Alcohol?

Moderator: ArcherBarry

XTC of Alcohol?

Wat is leukergevaarlijker enz....?

Re: XTC of Alcohol?

bier is gevaarlijk hoor, ik krijg er koppijn van en dat kan nooit gezond zijn. zie topic "BIER".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: XTC of Alcohol?

Wat is leukergevaarlijker enz....?


Er zijn onderzoeken gedaan en het blijkt dat bij mensen die 100 pillen of meer hebben geslikt (dus niet in 1 keer :shock: ) het al op de MRI-scan te zien is.

Re: XTC of Alcohol?

Beste Bro,

wat is er dan na 100 pillen precies op de MRI te zien? Hier ben ik wel benieuwd naar. Ik heb er nog geen honderd op maar wel wat dus wie weet is er bij mij ook iets tezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: XTC of Alcohol?

Dan zijn gebieden niet meer 100% intact. Dit komt door b.v. neurotransmitters die niet meer goed aangrijpen: Hersenbeschadiging dus. Dit is meteen de reden waarom pillen steeds minder werken.

Re: XTC of Alcohol?

Dit is meteen de reden waarom pillen steeds minder werken.


Niet helemaal waar, pillen werken steeds minder omdat er een tekort aan serotonine ontstaat in de hersenen, wat aangevuld moet worden, en dat neemt tijd in beslag. Als je een paar weken/maanden stopt kun je hetzelfde 'eerste' gevoel gewoon weer ervaren :shock:

Re: XTC of Alcohol?

Alcohol wordt door de lever gezuivert, dus als je traag en gespreid drinkt is het gevaar voor hersen beschadiging en uitdroging beperkt.

Pillen werken wel sterk in op hersencellen en zorgen voor schade. Probleem is HERSENCELL GROEIEN NIET BIJ!!!! Dus begin ik het jammer te vinden dat ik er al een deel vermoord heb.

Re: XTC of Alcohol?

Maakt niet uit. Er is toch een enorme overcapaciteit. Pech voor grote mensen met dikke grote hoofden want alhoewel de hersengrootte bij hen ook evenredig is is de functie niet afhankelijk van de hersenomvang.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: XTC of Alcohol?

Probleem is wel dat je niet alleen je overcapaciteit om zeep helpt, maar ook cellen die wel gebruikt worden...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: XTC of Alcohol?

Goed gesproken Miels. Ik heb die fout al heel veel mensen horen maken.

Berichten: 5

Re: XTC of Alcohol?

Dat zal allemaal wel... Pillen beschadigen mijn hoofd: En toch haal ik steeds betere cijfers! Het leuke van het spul is dat je het na een paar toch zat bent! :shock: (meestal dan) Dus 3 jaar knallen is beter dan tot je 65e zuipen!

Jonas

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: XTC of Alcohol?

MAAARRRRRR.... dan moet je na die 3 jaar wel OOK stoppen met zuipen :shock: En dat zie ik er bij velen van ons eerlijk gezegd niet van komen! ;)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: XTC of Alcohol?

Uit: www.drugsinfoteam.nl
De trend in het wetenschappelijk onderzoek lijkt te zijn dat steeds meer schadelijke effecten worden gevonden. Er is nog discussie over de mate waarin de hersenen zich herstellen. De schade kan negatieve gevolgen hebben voor je geheugen, je vermogen je te concentreren en voor het ontstaan van depressies. Vooral het geheugen lijkt aangetast te worden. Er zijn aanwijzingen dat het geheugen zich niet geheel herstelt nadat je gestopt bent met XTC!

Uit recent onderzoek blijkt dat XTC gevaarlijker is voor vrouwen. Bij lage doseringen kan dan mogelijk al hersenschade optreden.

Er zijn enkele verdenkingen dat XTC ook lange tijd na het stoppen van het gebruik het risico op hersenbloedingen vergroot.

Het enkele malen per maand nemen van "lichte" of "gewone" doseringen is eveneens riskant voor de hersenen. Uit recent onderzoek blijkt verder dat hersenschade in ieder geval aantoonbaar is na het slikken van ongeveer 50 pillen verdeeld over een periode van gemiddeld tweeënhalf jaar.

De hevige schokken in het hoofd worden vaak genoemd. Als je niet radikaal met XTC stopt, worden deze schokken nog heviger en loop je het risico dat ze niet meer over gaan.

Het is niet precies bekend wat de schokken precies veroorzaakt. Duidelijk is wel dat het een alarmerend teken is van beschadiging van de hersenen.
Ik heb die schokken ook gehad en sommige kennisen van me ook. Het werd gelukkig steeds minder. Maar ik heb wel gemerkt dat als ik weer gebruik het weer helemaal terug is. Het is dan weer maanden wachten tot ze weer weg zijn. Dus zeg alstjeblieft niet dat xtc minder schadelijk is dan alcohol!!

Voor mij NOOIT meer XTC

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: XTC of Alcohol?

1) al mijn vrienden(die gebruiken) zeggen altijd begin er niet aan het is veel te leuk. Je emoties worden versterk(zoals veel drugs) en je bent veel zekerder, je durft dansen. De muziek werkt echt op je is, je durft naar de dames gaan enz

2) xtc heeft duidelijke effecten op de hersenen en breken deze echt goed af, ik heb ergens gelezen dat 50 pillen in 3jaar goed waarneembare schade aanrichten. Dit lijkt veel maar is niet echt zo als je weet dat als je xtc gebruikt een gemiddelde van 3pillen op een avond niet absurd is

3)Een zeer groot gevaar is dat je zonder xtc je je niet meer amuseert op den duur. Al mijn vrienden hebben dit gehad. Opeens was in een studenten danscafe zitten niet leuk zonder een pilletje. Dan gewoon kwestie van je afvragen :" waar ben ik nu mee bezig"

4)Alcohol is ook niet te onder schatten; Hersen schade is er ook maar minder ingrijpend maar lever schade is wel zeer hoog. Als je weet dat de lever een van de belangrijkste organen is is dit ook niet niets. De lever is de grens post van ons lichaam als het ware. Het zuivert het bloed op alle schadelijke stoffen. Het is het centrum van de glucose(energie) stapeling en vrijgave(insuline en glucagon) en produceert gal wat noodzakelijk is om vetten op te nemen die als bouwstoffen dienen voor de hormonen. Dus echt een onmisbaar orgaan!

ik weet echter niet wat erger is. Het is echt kiezen tussen pest en cholera

Wat ik wel nog wil zeggen is dat bij alcohol men echter zat wordt als men meer alcohol in neemt dan dat de lever kan zuiveren. Dus als je op 3uur 3glazen wijn drinkt heb je meer alcohol in je bloed als je die 3 glazen in een keer op drinkt dan als je ze om de uur opdrinkt! Is een handige tip

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: XTC of Alcohol?

Veel mensen denken dat je door xtc kan uitdrogen en zo flauw kan vallen met de dood tot gevolg. Dit is een niet juist! Het is namelijk het omgekeerde. Je nieren gaan juist minder water afschijden als je xtc gebruikt. Vaak wordt er ook nog veel water gedronken op party's "omdat je uit moet kijken voor uitdroging".

Uitdrogen doe je niet zo snel; 5 dagen in de sahara, daar droog je van uit. Maar niet van een party.

Een referentie: http://www.streetdrugs.org/ecstasy.htm
Notice: Drinking too much water after taking MDMA can be lethal. After taking MDMA, the blood contains unusually high concentrations of vasopressin. As levels of this hormone increase, the body retains more water--diluting the sodium and other salts in the blood. This can swell the brain causing damage to the brain and nerve tissue.
P.S. De kans dat je dood gaat door een bargevecht is altijd nog vele malen groter.

Reageer