Springen naar inhoud

Kookplaat, maar welke?

• Log in om te kunnen reageren

M.

M.

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2004 - 22:11

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over kookplaten. Welke kookplaat is het beste qua prijsenergie verbruik en welke het beste is voor je gezondheid ( want gas is bijvoorbeeld niet goed voor je). Want er zijn nu een hele hoop verschillende warmte bronnen te vinden, maar ik weet niet precies welke nu het beste is. Je hebt deze soorten:

-gas
-elektrisch
-halogeen
-inductie
-keramisch
-quik therm

Ik hoop dat er een beste uit naar voren komt.

Alvast bedankt.

Het gaat jullie goed

M.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

saskia

saskia

• >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 november 2004 - 10:52

Ik heb geen idee naar prijs/energie maar ik zweer bij kookbekkens op gas. Waar je het vandaan haalt dat aardgas niet goed is voor de gezondheid weet ik niet. Je moet er verantwoord mee omspringen uiteraard maar er komt echt geen gas in je eten terecht omdat je op gas kookt hoor!

Hoe dan ook, de voordelen van aardgas: je hebt ONMIDDELIJK warmte en als je je vuur afzet is de warmte ook onmiddelijk verdwenen. Je kan de sterkte van de vlam regelen en met wat ervaring kan je dan echt voordelig koken in mijn ogen. Het is bovendien de enige waarmtebron waarop je kan flamberen zonder extra lucifers of een paprika kan roosteren zonder pan 8) . Wokken e.d. zijn ook het beste op een gasvuur omdat je door juiste regeling van je vlam je pan veel gelijkmatiger kan verwarmen dan op een ander vuur.

Nadeel van aardgas: je kan hem open draaien en dan is ie inderdaad niet goed voor de gezondheid. En vooral: je moet er mee leren werken. Juiste maat van pot gebruiken, zien dat de vlammen niet langst de pan 'lekken' want dan verspil je heel wat energie. Ook een oven op gas is een nadeel, ik heb dat dus persoonlijk niet want dat is dus iets wat ik wel niet gezond vind (en dat smaak je wel vind ik).

Gas is alleszinds goedkoper dan het standaard electrische vuur!

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 november 2004 - 16:19

Er is hier op dit forum ook een topic over de inductie-kookplaat, gebruik de zoekfunctie, daar staan wat lovende dingen over inductie-koken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures