napret 2e bijeenkomst

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: napret 2e bijeenkomst

Zitten leuke vragen bij :?:


(Oh no, my toupet :) )
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: napret 2e bijeenkomst

Geen enkele wiskundevraag, SQ toch! :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: napret 2e bijeenkomst

Nee natuurlijk niet. Dan kan alleen Rogier het nog volgen, dank je de koekoek :)


Ik was blij toe dat er geen wiskunde bij kwam, wist ik ook nog eens iets.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: napret 2e bijeenkomst

In een wetenschapsquiz mag er toch wel één wiskunde-vraagje komen, dat hoeft daaom nog geen "hogere wiskunde" te zijn. Voorbeeld:

- Wie formuleerde de vijf basisaxioma's waaraan we onze huidige, klassieke meetkunde aan danken.


a) archimedes

b) euclides

c) pythagoras

d) riemann


Dankzij de meerkeuzeantwoorden moet b een belletje doen rinken, denk aan "Euclidische meetkunde". Zonder meerkeuze wat moeilijker natuurlijk...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: napret 2e bijeenkomst

ehm,.nee. Gewoon nee. Wiskunde en ik....wij zijn geen vriendjes, zullen het ook nooit worden. Wiskunde is als geld: een noodzakelijk kwaad :)


Dus leuk geprobeerd, maar als je nog wat te melken hebt, moet je gewoon naar de bijeenkomst komen!!
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: napret 2e bijeenkomst

Of meedoen met de organisatie natuurlijk. Da's ook leuk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: napret 2e bijeenkomst

Euclides naar mijn weten, (edit: Ik had over de laatste regel heen gelezen). Maar je hebt gelijk, ik heb er wel erg lang over zitten nadenken of er een echte wiskunde vraag mogelijk zou zijn. Want je komt bijna altijd uit op geschiedenis achtige vragen zoals deze. Ik kon moeilijk een integraal neerzetten, of wat de waarde van PI is, het is altijd te makkelijk of te moeilijk. Althans dat was een beetje mijn probleem. Of onmogelijk of te makkelijk, maar ja, je hebt wel gelijk dat het er bij had gemoeten. Volgende keer als je komt zit er zeker een wiskunde vraag bij. :)


Zojuist de score van Johan2 nagekeken. Een zeer verdienstelijke 14 goed.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: napret 2e bijeenkomst

TD! schreef:Standaard leerstof in de lessen Nederlands hier (= Vlaanderen) hoor :)
vertel dat maar aan Cycloon :?:


Shhtt, ik had het ooit wel eens geleerd lijkt me, maar het menselijk geheugen is dan ook zo vluchtig :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: napret 2e bijeenkomst

gelukkig is dat menselijk geheugen vluchtig: als ik alle gekke woorden die ik in mijn leven tegengekomen ben zou moeten onthouden, mocht ik wel een kop hebben als een boerenschuur. En wat TD! vertelt over die onomatopee in de standaard-lesstof wens ik met een korrel zout te nemen. Het wordt mogelijk wel eens genoemd in een zijsteegje van een les. Maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit een examenvraag middelbaar zou komen over de betekenis van het woord onomatopee.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: napret 2e bijeenkomst

Maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit een examenvraag middelbaar zou komen over de betekenis van het woord onomatopee.


Oh hier wel hoor, zo'n klein vraagje op 1 puntje ofzo :) Duidt de onomatopee aan, of iets dergelijks...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: napret 2e bijeenkomst

Ik ben er redelijk zeker van dat wij ook wel vraag/vragen over onomatopees hebben gehad.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: napret 2e bijeenkomst

Tjonge, waar ze jullie mee opzadelen..... :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: napret 2e bijeenkomst

Tjonge, waar ze jullie mee opzadelen..... :)


Achja, zo'n pietluttigheden leert toch bijna niemand hoor, of zo net gepast leren om het de dag na het examen terug te vergeten :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: napret 2e bijeenkomst

Jongens toch. Kennis is kennis. De onomatopee heb ik niet opgezocht. Er is toch niets fijner dan trivia kennis. Moet je kijken, als ik de onomatopee vergeten was, was er niet al gezellig drie pagina's over geouwehoerd. :)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4.546

Re: napret 2e bijeenkomst

leuke quiz, eigenlijk best simpel :) trouwens, leuke strikvraag van die 80jarige oorlog :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer