Springen naar inhoud

Moet je een onbekende wel als een ondergeschikte zien?

• Log in om te kunnen reageren

Nostro

Nostro

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2006 - 14:46

Hoi allemaal,

Ik moet een artikeltje voor school typen met als onderwerp de titel van deze post. Het gaat dan voornamelijk over groepsgedrag van mensen. Hierbij moet je denken in de richting: zou je iemand grote verantwoordelijkheid geven als je heb net kent? Waarom wel, waarom niet en de uitzonderingen daaroop.

Helaas heb ik zelf weining verstand van sociologie/psychologie, en op dit forum kreeg ik mijn antwoord ook al niet gevonden in de posts van andere mensen.
Kan iemand mij een duwtje in de rug geven door middel van een link of enkele termen die bij dit onderwerp zouden kunnen horen? auteurs? en dergelijke.

Ik hoop van iemand antwoord te krijgen.

Met vriendelijke groet.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2006 - 15:56

Om wat voor soort artikel gaat het? Of is dit een huiswerkvraag en als ja, welk vak?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

1207

1207

• >250 berichten
  • 991 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2006 - 16:53

de vraagstelling impliceert alsof wij onbekenden als ondergeschikten zouden zien.
Verklaar dit eens nader ajb
(denk dat ik je verkeerd begrijp)

het lijkt me nogal logisch dat je mensen geen belangrijke taken geeft als je hun capaciteiten niet kent. waarom je hier een hierarchie van maakt begijp ik niet

Henriette

Henriette

• >250 berichten
  • 579 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2006 - 17:33

een soort vertrouwenshierarchie?
Bonum vinum laetificat cor hominis

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 september 2006 - 19:17

Dus je vraagt of je verantwoordlijkheid zou toekennen aan iemand die je niet kent?
Doe je dagelijks denk ik, want wie ken je nu werkelijk? Daarbij doe je het ook op het werk: afdelingen schuiven werk naar elkaar, waarbij men er vanuit gaat dat de andere capabel is (anders zou het bedrijf je ook niet aannemen op die functie lijkt me).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2006 - 09:43

nostro, graag verduidelijking anders hangt dit topic een slotje wegens vaagheid boven het hoofd
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures