Springen naar inhoud

Wie is nog meer eerstejaars geneeskunde

• Log in om te kunnen reageren

Enzympje

Enzympje

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2006 - 18:49

Hello!

wie is net als ik eerstejaars geneeskunde en wat vinden jullie van de studie tot nu toe? Welke uni enz?

Ik zit op het VUmc! We hebben net Huid en Afweer afgerond en de eerste tentamens gehad, we gaan nu verder met bouw en bewegen en zullen volgende week voor het eerst de snijzaal ingaan... heel spannend.
Ik vind het iig heeeel ergleuk en er wordt heel leuk en actief les gegeven en de opbouw is goed studeerbaar door de leergroepen etc.

Nou ben benieuwd naar jullie verhalen! waarschijnlijk zijn jullie net zo enthousiast en gelukkig om geneeskunde te kunnen studeren en dat is altijd leuk om te lezen! :)

[edit door Miels: 3 uitroeptekens in het onderwerp is wel wat overdreven...]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 16:27

Maak de mensen die het niet mogen doen maar jaloers :)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 18:15

nu al het academie jaar is nog geen week bezig??

Enzympje

Enzympje

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 19:55

een week?
ik zit al in mn 4e week hoor...

en het topic was niet bedoeld om andere mensen jaloers te maken, hoor

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 20:12

ach, ik wordt soms ook jaloers als ik mensen zie die wél lucht en ruimtevaart techniek kunnen doen (die hebben dus wél kans om de ruimte in te gaan, en ik niet :) dag dag droom :))
anyway, is het hbo/uni jaar ook gekoppelt aan de middelbare scholen van diezelfde regio? ik zit in 5 havo in regio zuid en daar zijn we ook al 4 weken bezig, welke regio hoort hbo nijmegen eigenlijk bij?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 20:24

Iedereen kan wat hij wil. En doe je dat dan niet ja dan wil je eigenlijk niet hé.

paac

paac

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 20:37

Oud klasgenootje van me studeert ook geneeskunde op VUmc, lijkt me wel interesant alleen ik moet aardig lang doorstuderen dan :)

Ben zelf bijna klaar met Medische Laboratorium Technieken(heb bij VUmc stage gelopen trouwens) en de theorie die erbij hoort enzo vond ik wel leuk om te leren/weten.
Maarja, als ik dan nog zag wat ik er nog bij moet proppen aan extra informatie wordt nogal erg veel...

Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.
Clever waste of time: Level 31

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 september 2006 - 20:46

Iedereen kan wat hij wil. En doe je dat dan niet ja dan wil je eigenlijk niet hé.

Soms liggen je mogelijkheden daar niet of kan je het gewoon niet betalen... Wees niet zo kortzichtig :wink:

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 september 2006 - 21:47

welke regio hoort hbo nijmegen eigenlijk bij?

regio midden, nu in de 4de week.

Genoeg hierover, nu weer on-topic.
"Meep meep meep." Beaker

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 21:58

Soms liggen je mogelijkheden daar niet of kan je het gewoon niet betalen... Wees niet zo kortzichtig

Ik weet dat ik nogal straffe uitspraken durf te lanceren.

Maar nu even een toelichting: Stel je wilt geneeskunde studeren. Je zegt idd dat niet iedereen dezelfde capaciteiten heeft. Maar wie heeft je dat aangepraat? Wie zegt nu net dat jij die capaciteiten niet hebt?

Bekijk even mee volgende vergelijking: We hebben 2 leerlingen, 2 jongens allebei kunnen ze niet rekenen ze zijn ongeveer zo'n 5 jaar en ze moeten dus vooreerst naar school.

Beide gaan ze dan moeten leren rekenen de ene is een echte meeloper en probeert alles wat ze hem voordoen na te doen en zal zodoende na pakweg een halfjaartje tot 5 kunnen tellen.
De tweede is koppig en leert alleen zaken waarvan hij het nut inziet en zal waarschijnlijk na een half jaartje nog niet goed kunnen rekenen.
Echter als hij thuis komt begint hij te experimenteren met pakweg wat elektriciteit of zo maar creatief en wil graag de natuur beter leren kennen daarvoor houdt hij zich bezig met alles behalve aangaande school.

Wie vindt jij nu het slimste? Tegen wie gaat de maatschappij zeggen dat hij veel capaciteiten heeft? En wie is eigenlijk het slimste ik zou het niet weten die meeloper die dan na een jaartje mss al vlot tot 100 kan tellen? Of die andere? Ik zou er echt geen uitspraak over willen doen.

Kortom ik heb al zoveel aanbevelingen gelezen en motieveringen wat nu net iemand wel of niet moet gaan volgen enz dat ik vindt dat ze al van het toeval beginnen af te hangen.
En hou er zelf, en raad iedereen aan om er geen rekening meer mee te houden en net te doen wat je graag doet.
Als je dat onderwijs systeem in hard en nieren blijft steunen is het mss moeilijk te begrijpen wat ik bedoel.

Maar weet wel soms: ik kan raar overkomen maar nooit met de bedoeling iemand rechtstreeks te kwetsen ik probeer er altijd een diepere gedachten aan vast te koppelen maar meestal schrijf ik deze niet uit vanwege te lang

suc6 nog.

gemertp

gemertp

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 22:01

ach, ik wordt soms ook jaloers als ik mensen zie die wél lucht en ruimtevaart techniek kunnen doen (die hebben dus wél kans om de ruimte in te gaan, en ik niet :) dag dag droom :))
anyway, is het hbo/uni jaar ook gekoppelt aan de middelbare scholen van diezelfde regio? ik zit in 5 havo in regio zuid en daar zijn we ook al 4 weken bezig, welke regio hoort hbo nijmegen eigenlijk bij?

Je wordt geen astronaut met lucht en ruimtevaarttechniek hoor, je hebt ongeveer evenveel kans om de ruimte in te gaan als met andere bèta studies (zoals natuurkunde, geneeskunde, scheikunde, biologie, andere technische studies). Na 5 havo kan je nog 5vwo en 6 vwo doen en als je dan vwo diploma met natuur en gezondheid en b2 hebt kan je lucht en ruimtevaart doen. Heb je gekozen voor een maatschappij profiel dan wil je lucht en ruimtevaart niet eens gaan doen want de studie barst van de natuur en wiskunde en ook wel wat scheikunde (materiaalkunde). Je kan ook luchtvaarttechniek op HVO niveau doen, ook erg leuk.

Edit: Sorry voor de off topic, had het berichtje van on topic nog niet gezien.

On topic: Ik ken 2 eerstejaars geneeskunde studenten (één in groningen en één bij de VU) en een eerstejaars technische geneeskunde. Ik heb eind vorig jaar bij het Erasmus in de snijzaal kunnen kijken en was best interessant. Waar ik alleen bij geneeskunde het meest tegenop zou zien is om echt gedetailleerd alle anatomie te leren. Dynamica oefen je en dat snap je op een gegeven moment (hopelijk) en dan kan je de meeste vraagstukken oplossen, maar anatomie lijkt mij echt leren leren leren.
Peter van Gemert
2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Enzympje

Enzympje

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2006 - 23:03

uhm ja heel interessant allemaal, maar anders open je even je eigen topic ofzo?

:)

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2006 - 08:33

Ok, jaloers is misschien een groot woord (ik heb nu een richting gevonden die mij beter past) maar als ik op het uz in gent rondloop en ik zie daar studenten in verplegersuniform heb ik soms wel spijt dat ik niet 1% meer had gehad.
Het nadeel van mijn richting (biomedische) is wel dat ik de eerste semester enkel fysica, wiskunde en chemie heb, pas in de tweede semester word het leuker met meer biologische vakken.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2006 - 08:54

@gempert: that's the problem, ik zuig teveel in wiskunde om iets in die richting te kunnen doen (scheikunde is het probleem niet, en natuurkunde kan ook nog net wel). ik ga nu bio-informatica doen, misschien dat het darmee ook kan lukken, you never know :)
weer ontopic nu :)
ik zie vaak de link niet tussen de vakken bij bijv geneeskunde en wat je op de middelbare kreeg. ik heb zo het idee dat je op de middelbare vrij weinig krijgt, hoofdzakelijk anatomie, klein beetje met genen maar that's it en volgens mij moet je heel wat meer weten voor geneeskunde :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures