Rookapparaat

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Rookapparaat

Hallo,

Ik kwam laatst op de site: www.andersroken.nl .

Mijn vraag is: Slaat dit aan of wordt het een flop? En zo ja waarom, waarom niet?

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Rookapparaat

Flop. Veel te commercieel om vertrouwen te wekken.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 3

Re: Rookapparaat

Flop. Veel te commercieel om vertrouwen te wekken.
Lijkt mij ook wel..verder zag ik in het duitse stukje.. Aktueel (rechts onder). Staat dat het apparaat 60 euro kost en dat je met het filter zo'n 30 sigaretten kunt roken welke dus ook 4,95/stuk zijn. Ik zag ook in een animatie (ook te vinden op de site) dat er batterijen in zitten. Verbruiken deze veel?

Roken is al duur..maar wordt het nu niet een beetje onbetaalbaar?

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Rookapparaat

Filosofeerder schreef:Roken is al duur..maar wordt het nu niet een beetje onbetaalbaar?

Groeten,

Jan
Mee eens. Ik zou uit mezelf nooit gaan roken. En al helemaal als het zo duur is. Verder denk ik dat dit product weer andere schadelijke aspecten aan het licht brengt.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Rookapparaat

Als je de handleiding leest, zie je dat je je sigaret in een naar verhouding gigantisch ding moet proppen. Dat op zich kan al niet prettig roken lijkt mij. Daarnaast is het alleen gebouwd op sigaretten. Met sjekkies (die nooit perfect rond zijn en dus niet perfect afsluiten), sigaren (die dikker zijn) en pijpen (die sowieso al een compleet andere vorm hebben) kan het al niet werken. Als laatste moet je de rook in het apparaat terug blazen. Dit zal ook niet werken. Ik bedoel, moet je dan weer je mond op een andere opening drukken en dan blazen ofzo? Roken doe je voor je ontspanning, en op deze manier is er niets ontspannends aan. Het zal dus hooguit gekocht worden door verstokte rokers die bij iemand met problemen met de luchtwegen woont ofzo. Maar ik denk dat zelfs die nog liever gewoon buiten gaan staan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Rookapparaat

Moet je zo'n hele kist meeslepen om even te roken... lijkt me redelijk onhandig (als niet roker).

Berichten: 3

Re: Rookapparaat

Als je de handleiding leest.... Als laatste moet je de rook in het apparaat terug blazen. Dit zal ook niet werken.


Ik vraag me af hoeveel rook een normaal iemand in zijn longen krijgt bij een trekje aan een sigaret? En inderdaad..dit moet je allemaal terugblazen in het apparaat. Hoe lang duurt het dan om de rook terug te blazen? Er is volgens mij een aanzienlijk capacteit nodig om de rook te verwerken in het apparaat. Vandaar dat er ook wordt geadviseerd om kleine teugen te nemen. Technisch gezien lijkt mij het lastig te realiseren. Ben benieuwd!

Berichten: 201

Re: Rookapparaat

Ik vind dit onzin. Er zijn al heel veel preventies genomen tegen meeroken. Ik ben zelf geen roker en ik weet dat het voor omstanders heel onaangenaam is als mensen in je bijzijn roken. Ten tweede betwijfel ik ten zeerste of dit op rookvrije plekken gebruikt mag worden, en of de toezichthouders op deze rookvrije plekken het toelaten. Als dit niet het geval is; wat heeft dit apparaat dan überhaupt voor zin? Zet ze dan allemaal gewoon ergens op een dak of balkon, dan is eigelijk iedereen tevreden.

Berichten: 30

Re: Rookapparaat

Ten eerste moet je denk ik afvragen waarom mensen gaan roken. Meestal doen ze dat omdat ze ergens bij willen horen.. Ik zie het al helemaal voor me: Sta je daar met een of andere groot ding om je sigaret en dan denk je er nog bij te horen :) Nee, dit is een flop

Grtz Berend (die niet rookt :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Rookapparaat

Klopt in die zin dat mensen niet zullen beginnen met roken met zo'n apparaat. Maar mensen die al zeg 30 jaar roken, zullen zeker niet zo'n apparaat gebruiken en al helemaal niet door dat apparaat stoppen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Rookapparaat

De beste remedie tegen hinderlijke rook is nog altijd niet roken, en de beste remedie om te stoppen met roken is er niet aan te beginnen...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Rookapparaat

De beste remedie tegen hinderlijke rook is nog altijd niet roken, en de beste remedie om te stoppen met roken is er niet aan te beginnen...


Dat denk ik er ook over :)

Reageer