Q33 NY in WORD.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 107

Q33 NY in WORD.

Ik weet niet of jullie dit allemaal kennen, maar open WORD, typ in Q33 NY, verander de tekengrootte naar 48 en verander het lettertype in WEBDINGS (2).

Is dit toeval ?
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Q33 NY in WORD.

Wat zou ik moeten zien dan? Bij mij is er niets opvallends/raars...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Q33 NY in WORD.

Zelf bedacht? knap hoor. :)

Berichten: 4.546

Re: Q33 NY in WORD.

zie je em niet Elmo? volgens mij wel gewoon toeval, wel leuk gevonden. kende em al :) Q33 was volgens mij het nummer van de vlucht, nja NY weet je wel. alleen in webdings 2 is 1 ding raar: die davidster, jodendom heeft er niks mee te maken.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 597

Re: Q33 NY in WORD.

Ascension schreef:Ik weet niet of jullie dit allemaal kennen, maar open WORD, typ in Q33 NY, verander de tekengrootte naar 48 en verander het lettertype in WEBDINGS (2).

Is dit toeval ?
deze is al heel oud hé :wink: (5 jaar al)

toeval? ja en neen

Berichten: 4.546

Re: Q33 NY in WORD.

waarom nee :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Q33 NY in WORD.

Tsja, als je maar genoeg combinaties probeert met woorden die er iets mee te maken kunnen hebben en verschillende lettertypes krijg je vanzelf wel een keer iets wat een beetje ergens op slaat...

opmerkelijker vind ik het als je in word (2003) dit typt: "= rand (200,99)" (zonder de "-tekens) en dan enter...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.546

Re: Q33 NY in WORD.

dat is gewoon een easter egg van de programmeurs :)

maar dat Q33 NY was gewoon het vluchtnummer van het desbetreffende toestel, heel toevallig, maar op zich wel grappig om te vinden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Q33 NY in WORD.

Assassinator schreef:dat is gewoon een easter egg van de programmeurs :)

maar dat Q33 NY was gewoon het vluchtnummer van het desbetreffende toestel, heel toevallig, maar op zich wel grappig om te vinden.
Och, het is maar wat je "gewoon" vindt he? Dat je met genoeg proberen een keer iets vindt dat ongeveer iets zou kunnen betekenen is logisch. Dat iemand het leuk vindt om pagina's vol met "the quick brown fox jumps over the lazy dog" te genereren vind ik opmerkelijker.

Overigens is Q33 helemaal geen vluchtnummer, maar een verzonnen combinatie om het in Wingdings ergens op te laten lijken: http://en.wikipedia.org/wiki/Q33_NY
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Q33 NY in WORD.

Ah, dank je Miels. Ik kon me, na het lezen van het "9-11 report" al niet aan een dergelijk vluchtnummer herinneren.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 597

Re: Q33 NY in WORD.

Miels schreef:Tsja, als je maar genoeg combinaties probeert met woorden die er iets mee te maken kunnen hebben en verschillende lettertypes krijg je vanzelf wel een keer iets wat een beetje ergens op slaat...

opmerkelijker vind ik het als je in word (2003) dit typt: "= rand (200,99)" (zonder de "-tekens) en dan enter...
Assasinator: zie antwoord Miels voor "neen" :wink:

Berichten: 4.546

Re: Q33 NY in WORD.

aha, ja ik hoorde dat dat wel het vlucxhtnummer was, hoppa weer een mythe uit mn wereld gehlopen, dankjewel :)

dat zinnetje btw, zijn dat niet alle letters van het alfabet? een soort testzinnetje ofzo, ach programmeurs zijn gek op dat soort easter eggs (zo kun je ook in een Word versie met een of andere manier een flipperspel opstarten, weet niet meer welke versie)

het echte vluchtnummer is N334AA, ik wed dat complottheoristen daar ook wel wat in zien :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Q33 NY in WORD.

Offtopic, maar goed...
dat zinnetje btw, zijn dat niet alle letters van het alfabet? een soort testzinnetje ofzo, ach programmeurs zijn gek op dat soort easter eggs (zo kun je ook in een Word versie met een of andere manier een flipperspel opstarten, weet niet meer welke versie)
Die zin gebruikt inderdaad alle letters van het alfabet, en werd vroeger dan ook gebruikt bij het testen van typemachines om te zien of alle toetsen het wel goed deden. Het schrijven en nakijken van een "logische" zin is een stuk makkelijker dan het alfabet.

Dat flipperspel zit inderdaad in Word 97. Ook hier kan google je uiteraard mee helpen: "easter egg microsoft word" geeft al een hoop relevante hits.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.546

Re: Q33 NY in WORD.

klopt ja, meer leuke windows easter eggs http://www.eggheaven2000.com/cool/

zal em thuis eens uitproberen, hoop dat ik 97 nog ergens heb :) vooral die flight simulator in Excel lijkt me cool, die programmeurs hebben echt niks beters te doen daar :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer