penicilline productie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

penicilline productie

hallo allemaall. ik zit met een probleempje.

ik probeer er achter te komen hoe penicilline (of een anderantibioticum/chemotherapheutica) wordt gemaakt, als jullie me hiermee ook maar iets kunnen helpen dan zou ik dat heel erg op prijs stellen. weet je er zelf iets van of toevallig nog een goede site dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: penicilline productie

recombinant DNA technologie heeft het mogelijk gemaakt erg veel producten (enzymen, antibiotica, eiwitten) met behulp van bacterien in grote fermentors op te kweken. Dir wordt ook op grote industriele schaal toegepst, bijvoorbeel door DSM biologics in groningen. Centocore in Leiden doet volgens mij ook zulk werk.
Appareo decet nihil munditia?

Re: penicilline productie

Indien je dat wenst kan en wil ik je wel het een en ander vertellen over hoe peniciline wordt gemaakt.

Ik werk zelf al zo'n 24 jaar bij DSM-Gist (vroeger Gist Brocades)

Sinds de 2e wereld oorlog is Gist Brocades de grootste producent van oa penicilines.

Ook heb ik wel wat info bladen die ik per E mail of post zou kunnen sturen.

Mail me dan even!

XXXXXXXXX

Edit moderator (suyver): volgens de regels van wetenschapsforum is het niet toegestaan om e-mail adressen te plaatsen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden van antwoorden, dan kan je registreren en je abonneren op dit onderwerp.

Reageer