De grootste aardbewoner aller tijden

Moderator: Rhiannon

Berichten: 683

De grootste aardbewoner aller tijden

Pim Fortuyn is verkozen als de grootste nederlander!

http://www.degrootstenederlander.nl/start.php

Stel dat we de zelfde vraag stellen, maar dan voor de gehele wereld:

Wie is de grootste aardbewoner aller tijden?

Wie is dat volgens jullie?

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Kan mij trouwens iemand uitleggen waarom jullie voor Pim Fortuyn hebben gekozen.

Jezus of Boeddha.

Berichten: 283

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

De allereerste levensvorm. Ook al was deze niet groot 8)

Berichten: 683

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Eigenlijk bedoelde ik met aardbewoner een mens. :shock:
Kan mij trouwens iemand uitleggen waarom jullie voor Pim Fortuyn hebben gekozen.
Ik verbaas me er ook over dat het Pim is geworden. Ik had verwacht dat het Willem van Oranje zou worden met een ruime voorsprong, want zonder hem had Nederland misschien niet eens bestaan.

Berichten: 1.404

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Pim Fortuyn is verkozen als de grootste nederlander!


Hieraan zie je maar wat pols waard zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Het is toch Willen van Oranje geworden,toen ze ook de stemmen telde die na de uitzending binnen kwamen omdat de computer traag de resultaten verwerkte :shock:

Berichten: 510

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Maar Pim is toch de winnaar :shock: geworden, omdat de stemmen die na de uitzending zijn binnengekomen niet meer mee zijn gerekend. Ik denk dat het komt dat Pim heeft gewonnen, omdat mensen nog veel van hem kunnen herinneren, en misschien heeft de moord van Theo van Gogh ook indruk gemaakt op deze mensen.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Commentaar van een Nederlander op de Belgische televisie (geparafraseerd): "Nou, Pim zei altijd al dat we een tekort aan historisch besef hadden. Hiermee heeft-ie dan op een ironische manier gelijk gekregen!"

:shock:

Grootste mens, 't risico is groot dat het ofwel een profeet ofwel een politicus/militair zal worden. Bij grootste ga je al snel denken aan "machtigste".
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

laten we hopen dat de belgen bij dergelijke pol dan ook niet filip de winter of dergelijke neemt....

grootse aardbewoner: er zijn zoveel mensen die verdienstelijke dingen hebben gedaan (hiermee bedoen ik niet pim fortuyn), wat maakt de een beter als de andere...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Maar Pim is toch de winnaar :shock:  geworden, omdat de stemmen die na de uitzending zijn binnengekomen niet meer mee zijn gerekend. Ik denk dat het komt dat Pim heeft gewonnen, omdat mensen nog veel van hem kunnen herinneren, en misschien heeft de moord van Theo van Gogh ook indruk gemaakt op deze mensen.


Toch vind ik het niet terecht omdat hij niet veel voor Nederland heeft gedaan.In ieder geval niet zo veel als Willen van Oranje.

Berichten: 717

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Kunnen we een overzicht krijgen met de achtergronden van de stemmer? Het zal waarschijnlijk wel het een en ander verklaren.

Overigens, een veel (nog steeds) gemaakte fout. Er is een enorm verschil tussen Filip de Winter er en Fortuyn. Dat vergelijk gaat niet op.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Er is eens een "verkiezing" geweest van de grootste aarbewoner, Mohammed (de profeet) kwam als 1e uit de bus, vanwege de invloed die zijn leer heeft gehad op de wereld. Verder in de top 10: Jezus, De uitvinder van het papier (een chinees) en einstein. De precieze lijst weet ik niet meer.

Ik zou het niet weten wie de grootste mens was
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 142

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

het is best moeilijk dit te bepalen maar wat maakt iemand tot groot? Zonder edison en zonder de uitvinder van het wiel had het er allemaal heel anders uitgezien (of niet natuurlijk :shock: )

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Als je wil gaan voor mensen die de meeste invloed hebben gehad, en die we over een paar 100 jaar nog steeds kennen, dan moet je wat mij betreft het opsplitsen en denken aan :

- Spiritueel: Mozes, Boedda, Mohammet, Jezus, ...

- Militair: Genghes Kahn, Rameses II, Attilla de Hun, Mehmed (Muhammad) II, Rodrigo Borgia (paus Alexander VI), Hitler, ...

- Wetenschappelijk: Linnaeus, Newton, Einstein, Darwin, Huygens, ...

- Kunst: Vermeer, Rembrandt, Pollock, Dali, Mondriaan, Picasso, ...

- Muziek: Bach, Mozart, Beethoven, Frank Zappa, ...

Eigenlijk te veel om op te noemen... :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

suyver schreef:- Muziek: Bach, Mozart, Beethoven, Frank Zappa, ...

Eigenlijk te veel om op te noemen... :shock:
Wat Zappa betreft: IK ben het met je eens, maar ik betwijfel of de rest van de wereld hem ook kent :wink:

Verder is dit eigenlijk uit het perspectief van de westerse wereld. Er worden wel namen uit Azie en de arabische wereld genoemd, maar zou dat ndersom ook zo zijn? Kennen ze daar Huygens?
Appareo decet nihil munditia?

Reageer