De grootste aardbewoner aller tijden

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Huygens: Ik weet het niet, maar de hoger opgeleiden volgens mij wel.

Hoe dan ook, de namen die ik gaf zijn mensen die wat mij betreft belangrijk genoeg zijn (eventueel m.u.v. Zappa) om niet te vergeten. Ik zal mijn kinderen dan ook over deze mensen vertellen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Er is een enorm verschil tussen Filip de Winter er en Fortuyn. Dat vergelijk gaat niet op.


pim fortuyn had dat inderdaad graag. de winter dacht er dan weer anders over.

Uiteraard zijn er veel verschillen: ander land, andere personen. Maar hun ideeenwereld (hetgeen dat ik weet van pim fortuyn: oa zijn interviews die hier zijn doorgedrongen) komt heel hard overeen met diegene van nu het vlaams belang. Anders zou filip de winter ook nooit de lijn doortrekken naar fortuyn als hij vond dat hun ideeen elkaar tegenspraken...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

De Winter is een rasechte opportunist. Als hij zijn voordeel kan doen door met Fortuyn op de foto te gaan staan, dan doet hij dat gewoon. Ookal vindt zijn partij dat homo's niet zo snor zitten. In hoeverre hun ideeëngoed overeenkomt kan ik moeilijk beoordelen, maar er zijn toch in ieder geval overeenkomsten in hun werkwijze: populisme, mikken op de ontevreden massa, eerder problemen aanklagen dan oplossingen aanbrengen, ...
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Filip de WInter is niet te vergelijken met Pim Fortuyn. Laat ik daar mee beginnen.

Ik denk dat veel mensen Pim Fortuyn hebben gekozen omdat ze zich daar mee konde spiegelen in deze 'moeilijke' tijden. Iemand als Willem van Oranje is toch wat verder van mens bed.

Verder heb ik het boek van Pim 'half' gelezen, en al ben ik het helemaal niet eens met zijn opvattingen. Moet ik zeggen dat hij een van de slimste mensen is die ik ben tegengekomen. Weet dat hij maar een jaar of 3 in de politiek zat voor zijn dood. Hij is altijd hoogleraar economie geweest op de erasmus universiteit. Als je binnen 3 jaar zo'n vertoon kunt maken in de Nederlandse politiek, heb je heel wat in je mars.

Over Huygens, als iemand interferentie van licht leert waar ook ter wereld, moet hij eigelijk Huygens kennen en zijn aannamen van kleine puntbronnen. Daar kwam uit dat licht een golf verschijnsel is.

Maar wie is Linneaus eigelijk?

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Van Linneaus heb ik ook nog nooit gehoord. Maar mocht je Linnaeus bedoelen, gebruik Google eens :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Het is toch Willen van Oranje geworden,toen ze ook de stemmen telde die na de uitzending binnen kwamen omdat de computer traag de resultaten verwerkte :shock:


Laat ik het zo zeggen ik geloof hier geen barst van. Dit gebruiken ze alleen als bliksemafleider.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Berichten: 87

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken welke mensen de meeste invloed op de wereld hebben gehad. Een goed voorbeeld daarvan is Galilei: hij heeft er eigenhandig voor gezorgd dat de mens beter onderzoek ging verrichten naar het universum om ons heen. Ook bracht hij als (een van de) eersten naar buiten dat de Aarde rond moest zijn. Ik vind dat een grote prestatie.

Als je puur gaat kijken naar wie de grootste invloed op de wereld heeft gehad, kun je ook Adolf Hitler noemen. Hij heeft de wereld een hele belangrijke les geleerd; zelfs 'gewone' mensen kunnen in staat zijn om, onder de 'juiste' omstandigheden, een vreselijke daad te verrichten. Hij heeft er dus voor gezorgd dat de mens zelfs de vreselijkste misdadigers als mensen beschouwen, wat natuurlijk positief is. Ook zijn de verstandhoudingen tussen alle landen in de wereld sinds de oorlog zeker 300% verbeterd (E.U.).

Berichten: 150

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Even een zijsprongetje naar aanleiding van bovenstaande; de ronde Aarde. Ik heb net met heel veel plezier en verwondering Plinius' (23-79) De Wereld (Naturalis historia) gelezen (ISBN 90 253 4184 5; 899 p.!!). Het is de recente vertaling van 2004. Op pag 57 staat, ik citeer:

De gestalte van de aarde; bewijs dat ze rond is.

Het eerste is haar vorm, waarover men een unaniem oordeel heeft. Wij spreken in ieder geval over de aardbol en erkennen dat de globe wordt ingesloten door de polen. Natuurlijk heeft zij geen volmaakte bolvorm, vanwege de hoge toppen van de gebergten en de wijd uitgestrekte vlakten, maar als alles werd omschreven met omtrekkende cirkels zou haar totale omvang de vorm van een volmaakte bol te zien geven"

Ik kan een ieder dit boek aanbevelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

De grootste aardbewoner allertijden is Robert Pershing Wadlow met een lengte van 272 cm. :shock:
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

De grootste aardbewoner is ene blauwe vinvis.

Re: De grootste aardbewoner aller tijden

Men gaat die toch niet zoeken onder politiekers of militairen,bronnen van veel ellende.Er zijn toch mensen genoeg die hun leven hebben gegeven voor arme kinderen en arme zieke mensen.Dat zijn mensen die groot zijn in mijn ogen.

Reageer