Hondennagels knippen gaat moeilijk

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 97

Hondennagels knippen gaat moeilijk

Hoi ik wil graag mijn oude straathond 13jaar 15kg zijn nagels zelf knippen maar hij doet heel moeilijk hiervoor, echte paniekaanval.

Weet iemand hoe ik hem op een veilige manier zou kunnen verdoven of suf maken zonder daar telkens voor naar de dierenarts te gaan.

dank U

Berichten: 590

Re: Hondennagels knippen gaat moeilijk

Het lijkt me gevaarlijk om je hond zelf te verdoven, die dit dus niet!

Bel de dierenarts en leg het probleem voor en als je nu wel naar de dierenarts moet dan zij het zo, dat hoort nu eenmaal bij het houden van huisdieren.

Gebruikersavatar
Berichten: 196

Re: Hondennagels knippen gaat moeilijk

Inderdaad. Die zijn opgeleid om straathonden van nagels af te knippen. Man's best friend should be treated as man's best friend.
"Pfff... Facts. You can prove anything with facts" -

Homer Simpson

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Hondennagels knippen gaat moeilijk

En zelfs mijn (overigens deskundige) dierenarts vindt het niet makkelijk nagels van oudere honden te knippen. Het levende deel van de nagel komt op hogere leeftijd (of misschien ook wel bij minder actieve honden, dat heb ik niet gevraagd) schijnbaar ook verder naar voren. En inderdaad, van de 8 voorpootnagels had ze er ééntje nét te kort afgeknipt.

Kajiet :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 196

Re: Hondennagels knippen gaat moeilijk

Ocharm. Ik voel het bijna zelf.
"Pfff... Facts. You can prove anything with facts" -

Homer Simpson

Reageer