Springen naar inhoud

Suikerproductiekosten

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 26 september 2003 - 22:05

Ik heb eens gehoord dat producten die worden verkocht in de winkel, voor maximaal 10% van die kosten worden geproduceerd (snap je het nog?)
Is dat echt zo?
Dus als een pak suiker in de winkel 80 cent per kilo is, kost een kilo suiker maken 8 cent?
kunnen jullie me helpen?

Yio

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bro

Bro

• >1k berichten
  • 1072 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 december 2003 - 23:45

Het maken is vaak niet zo duur. Verpakking transport opslag winkel moet gas water licht en huur betalen. Dit is vaak duurder dan het product zelf. Vooral bij goedkope producten als suiker.

Jort

Jort

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 december 2003 - 11:33

op genotsmiddelen als suiker wordt ook nog eens een berg accijns geheven. Volgens mij is dit zelfs (relatief) nog de zwaarste factor op de consumentenprijs. Voor alcohol idem dito.
aha!

• Gast

Geplaatst op 24 december 2003 - 13:06

hey jort, suiker valt niet zoals alcohol en tabak onder de genotsmiddelen en daarom zal er ook niet meer belasting over geheven worden dan over andere voedingsmiddelen.

• Gast

Geplaatst op 11 februari 2004 - 17:12

De productieprijs van een heleboel dingen ligt heel laag, maar als je er de kosten voor transport, opslag etc. bijrekend dan liggen dingen ongeveer 2 keer zo duur in de winkel als dat de kosten zijn.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures