Koperpoets tegen krassen op laptop?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Koperpoets tegen krassen op laptop?

Ik zit met een brandende vraag,

laatst heb ik een laptop gekocht en heb deze meegenomen naar mijn theorie examen van mijn rijbewijs, nu is de surveillant daarvan op mijn laptop gaan staan ( heel slim, maar was mn eigen schuld vond ie ) , en nu zitten er allemaal krassen op mn laptop, op de buitenkant. Nu hoorde ik dat sommige mensen daar koperpoets voor gebruiken, maar aangezien dit een splinternieuwe en geen goedkope laptop was, wilde ik er eerst achter zien te komen of dit wel verstandig is, en of iemand anders misschien een veiligere oplossing heeft.

[rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Koperpoets tegen krassen op laptop?

Een kras ontstaat omdat de verf die bovenaan op het ijzeromhulsel zit weg gekrast is. Koperpoets zorgt ervoor dat de oxiden die op koper ontstaan worden weggehaald. Ik zie de link dus niet tussen krassen herstellen en koperpoets... Ben je al eens weesten vragen in de winkel waar je hem gekocht hebt of daar iets valt aan te doen?

Berichten: 80

Re: Koperpoets tegen krassen op laptop?

toshiba2006 schreef:( heel slim, maar was mn eigen schuld vond ie )  

[rr]
ik zou dat niet vinden en hier eens wat meer werk van maken... kijk eens of je hem eventueen aansprakelijk kunt stellen.. (wellicht dat iemand op het forum dat ook wel weet?)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Koperpoets tegen krassen op laptop?

Dit valt onder de aansprakelijkheidsverzekering die iedereen hoort te hebben. Als persoon A onbedoeld schade toebrengt aan (spullen van) persoon B, dan wordt persoon A aansprakelijk gesteld voor de schade. Die kan dat dan weer verhalen op zijn verzekering. Bij Univé staat vermeld in de voorwaarden:
22.1. a. Aansprakelijkheid

Verzekerd is de aansprakelijkheid van de verzekerden in

hun bovengenoemde hoedanigheid voor schade veroorzaakt

of ontstaan tijdens de verzekeringsduur, en wel

voor alle verzekerden tezamen tot ten hoogste het in de

polis genoemde bedrag per gebeurtenis.

Overal waar in deze voorwaarden wordt gesproken over

schade wordt hieronder verstaan: schade aan personen

en schade aan zaken.
De complete tekst kun je vinden op:

http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/formu...en/AVP-5_05.pdf

Vrijwel alle aansprakelijkheidsverzekeringen werken zo. Dus lekker die surveillant aansprakelijk stellen. Hij is niet voor niets verzekerd, nietwaar?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 95

Re: Koperpoets tegen krassen op laptop?

Ger schreef:Dit valt onder de aansprakelijkheidsverzekering die iedereen hoort te hebben. Als persoon A onbedoeld schade toebrengt aan (spullen van) persoon B, dan wordt persoon A aansprakelijk gesteld voor de schade. Die kan dat dan weer verhalen op zijn verzekering. Bij Univé staat vermeld in de voorwaarden:
22.1. a. Aansprakelijkheid

Verzekerd is de aansprakelijkheid van de verzekerden in

hun bovengenoemde hoedanigheid voor schade veroorzaakt

of ontstaan tijdens de verzekeringsduur, en wel

voor alle verzekerden tezamen tot ten hoogste het in de

polis genoemde bedrag per gebeurtenis.

Overal waar in deze voorwaarden wordt gesproken over

schade wordt hieronder verstaan: schade aan personen

en schade aan zaken.
De complete tekst kun je vinden op:

http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/formu...en/AVP-5_05.pdf

Vrijwel alle aansprakelijkheidsverzekeringen werken zo. Dus lekker die surveillant aansprakelijk stellen. Hij is niet voor niets verzekerd, nietwaar?
Weet ik nog zo maar niet.....Of hier een de burgerlijke aansprakelijkheid geldt weet ik niet, ik zou de volledige omstandigheden daarvoor moeten kennen.

Het is inderdaad zo dat iemand schade toebrengt aan een ander hij/zij deze schade moet vergoeden (BW), hiervoor verzekerd of niet.

Maar, en dat mag je niet vergeten :

1. Er moet een fout zijn (te bewijzen)

2. Er moet schade zijn (te bewijzen)

3. Er moet een oorzakelijk verband zijn tussen de fout en de schade. (te bewijzen)

En dat is nu net wat ik hier niet weet. Ken dus de omstandigheen niet. Ik zal dus ook nooit uitspraken doen in een dossier dat ik niet ken.

Het is niet omdat hij/zij eventueel een aansprakelijkheidsverzekering heeft dat die gaat tussenkomen, er moet ook aansprakelijkheid zijn, en de drie voorwaarden moeten vervuld zijn.

Ik ben uw link niet gaan bekijken.

Volledig on-topic :

Als de krassen niet al te diep zijn kunnen die eventueel weggepolierd worden met produkten die je ook voor je auto zou kunnen gebruiken.

Reageer