Springen naar inhoud

Amazon.com?

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:01

Hallo,

Iemand enige ervaring met amazon.com? graag had ik hier een aantal boeken gekocht maar net omdat ik dan een hoop gegevens ga moeten ingeven vraag ik liever hier eerst eens hoe dat zo'n ding werkt (idd een beetje wantrouwig) kan ik er onder andere ook zonder credit kaart iets kopen? of hoe werkt dat?

Ik heb op hun site ook al eens gezocht echter ze vragen mij onmiddellijk mijn mail enz...

Daarom enige ervaringsdeskundige? Groeten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:04

amazon heb ik geen ervaring mee, zelf heb ik wel ervaring met bol.com. Niet meer dan lof voor bol.com. Ze hebben een goede service en via internet bankieren kan je ook gewoon dingen bestellen.
"Meep meep meep." Beaker

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:11

ik weet idd bol.com een redelijk goede reputatie heeft. maar de boek die ik wil bestellen hebben ze daar niet.
Probleem zit eigenlijk zo: ik versta wel wat engels maar wil mij ondanks die engelse taal er toch niet laten inluizen daarom eerst mensen die ik vertrouw om raad vragen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:13

ik heb enige tijd geleden een paar keer wat besteld bij amazon, ging prima. Ik zou zonder enige twijfel daar nog een keer iets bestellen (wanneer ze dat niet bij Bol zouden hebben).
Ik geloof dat een creditcard wel nodig is.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:19

dit die mensen dat toch niet begrijpen hé een student die geen geld verdient heeft geen credit kaart.
Maar ja ik geef toe aan een student is ook niet verdraaid veel te verdienen is.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 11:31

Amazon is een Amerikaanse onderneming als ik me niet vergis. In de US groei je op met een credit card, zoals wij opgroeien met de PIN-pas. En die gebruiken ze daar weer niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Rudeoffline

Rudeoffline

• >250 berichten
  • 624 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 12:59

Amazon is retetov. Heb er laatst 3 boeken besteld, heb me ca 50 euro bespaard, en binnen 2 weken heb je ze vaak al. Reken wel ongeveer 3 a 4 euro verzendkosten per boek.

Trouwens,een creditkaart kost ongeveer een tientje a 20 euro in het jaar. Dat haal je er vaak na 1 keer boeken bestellen al uit.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 13:02

Een krediet kaart kan je alleen krijgen als je werkt. (als ik me niet vergis)

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 13:35

in Nederland is het geen probleem voor een student om een creditcard te krijgen. Staat expliciet als optie genoemd bij de studentenrekening van de Rabobank (als je een creditcard wilt kost dat wel iets: 3,30 euro per kwartaal. Zie tabje "wat kost het")

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Hoogvlieger

Hoogvlieger

• >250 berichten
  • 267 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 15:02

Maar meestal accepteren ze toch alleen de grote creditcards zoals Visa, Mastercard etc. of is dat niet zo?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 15:19

Rabobank creditcards hebben het mastercard vignet.
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 oktober 2006 - 17:18

Dit geldt ook voor mijn studentenpakket (ABN-AMRO)..

Persoonlijk heb ik erg goede ervaring met Amazon en zou er zonder twijel weer wat bestellen als het dichter bij huis niet te koop is.
Misschien is het boek dat je zoekt gebruikt te koop in NL? Daar zijn genoeg websites voor..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Koen007

Koen007

• >25 berichten
  • 92 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 09:39

Drie jaar geleden heb ik me eens een boek over PHP besteld bij Amazon.com. De prijzen zijn veel lager dan de lokale boekenwinkel. Vermits amazon.com een amerikaans bedrijf is moet je als europeaan online geen tax betalen en lijkt de prijs nog lager.

Die tax moet je later betalen. In mijn geval had de douane van belgië het pakje geopend, en op de faktuur die er bij zat uitgerekend hoeveel invoertaks ik moest betalen. De douane faktureert de taks aan de post en jij betaald achteraf de taks aan de post terug.

Het uiteindelijke prijskaartje is nog steeds goedkoper dan een lokale winkel.

Als je bij amazon.com een bestelling plaatst krijg je een trackingnummer. Toen ik na drie weken mijn boek nog niet gekregen had stuurde ik een email naar amazon met mijn ordernummer en ze stuurden een tweede exemplaar op zonder kosten. Twee dagen later kreeg ik van de post bericht dat er een bestelling lag te wachten. Nog een week later kreeg ik opnieuw bericht dat er nog een bestelling lag te wachten. De eerste keer moest ik die taks betalen, de tweede keer niet meer omdat ze wisten dat ik ze reeds betaald had.

Ik heb dus twee boeken gekregen voor de prijs van één.

Niets dan goeds dus over amazon.com.
Ik zou er zeker terug opnieuw bestellen.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2006 - 08:40

Oké bedankt voor jullie duiding.
Begin er wel vertrouwen in te krijgen maaar die creditkaart blijft een struikel punt.

Heb ondertussen de boeken besteld bij een plaatselijke handelaar.

Groeten.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2006 - 09:35

Ik heb al voor honderden euro's over de afgelopen jaren dingen besteld bij Amazon en altijd super tevreden. Zeer professioneel. Ik heb zelf ook geen creditcard. Ik leen het nummer van mijn ma of van een vriend vna mij en maak met internet bankieren dan het geld over terug op hun rekening. Dat werkt prima.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures