Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken

ps. geen paint..... :shock:

bij voorbaat dank

nick

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

Wat wil je tekenen?

In 2D of in 3D? In aanzicht?

Hét programma lijkt mij SolidWorks. Zeker voor 3D..

Een toegankelijker/makkelijker te krijgen en minder zwaar (computer) alternatief is AutoCAD.. daarvoor moet je wel enige kennis van het programma hebben.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 510

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

AutoCad is een makkelijk programma om mee te werken. Je hebt net zoals Maarten zegt wel enige kennis van het programma nodig. Maar d.m.v. een boek heb je dit zo onder de knie.

Berichten: 5

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

jah het gaat om een 2d tekening, maar ik wil mooi de waarden er bij zetten en gewoon dan het er netjes uit ziet.

Maar 2d lukt ook wel met AutoCAD?

Berichten: 510

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

Met AutoCad kan je mooie 2-d tekeningen maken evt. ook isometrisch, verder kan je

- ruwheidswaarden aangeven

- toleranties

- maataanduidingen

- je kan echt tekenen wat je wilt, hangt natuurlijk ook van je eigen kennis af :shock:

Ook is er een extra CD-rom met symbolen erop (voor pneumtica, hydraulica en schroefdraad e.d.)

Berichten: 142

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

autoCAD is relatief makkelijk, terwijl je er ook complexe dingen mee kan bouwen, op mijn stage gebruiken ze het en had het nog nooit eerder gebruikt (doe elektro) en had het binnen een paar dagen onder de knie, 2d tekeningen met allerlei vage vormen valt best mee

en de help-functie daar staat echt een heleboel in

Berichten: 5

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

Jah ik maak een techische tekeningen van mijn hovercraft, maar tot nu toe vind ik autoCAD wel lastig, ik weet niet of ik de goede versie gedownload heb ,ik heb autodeks autoCAD 2005.

Berichten: 142

Re: Vraagje: Wat is een makkelijk programma om technische tekeningen te maken?

ik heb hier autodesk autocad 2004, dus is alleen iets ouder dan die jij hebt, jah in het begin is het vrij lastig alle functies zien te vinden aangezien ze engelse benamingen hebben en je moet even "spelen" met die knoppen onderin, snap, ortho osnap enz enz dan kom je er vanzelf achter wat handig is en wat niet...

Reageer