Springen naar inhoud

[AK] Omayra Sánchez

• Log in om te kunnen reageren

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 13:25

Ik moet een werkstukje maken over Omayra Sanchez. Wikipedia (de Engelse) is veel te summier. Weet iemand een mooie/volledige site waar veel informatie op staat?
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 13:56

Veel informatie? Als ik het goed heb gaat het dus over die foto van dat meisje? Ik begrijp niet dat je hierover een werkstuk kan maken...

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 15:45

Wij kregen die foto, en wij moesten uitzoeken wie het was. Daarna moesten we achtergrondinformatie opzoeken (wie ze was, wat voor kind het was) en daar heb ik nogal moeite mee. De leraar zei dat het geen oppervlakkig werkstuk mocht zijn. Het moet dus een beetje dieper op de stof ingaan.
I ♥ Apache!

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 15:55

Ik denk dat hij doelt op wat er met haar gebeurd is, even googlen en je vind het heus wel hoor. Van zover ik gewoon kan afleiden uit de kleine samenvattingen uit google is dit meisje gefotografeerd geweest toen ze vast kwam te zitten dat door een vulkaanuitbarsting daar gekomen was. De fotograaf die de foto heeft getrokken heeft constant op haar zitten inpraten om haar 'in leven te houden'. Toch is ze na enkele uren gestorven.

Dus ff googlen en je vind het wel.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44894 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 oktober 2006 - 16:15

Is de foto alleen een registratie van menselijk leed, of is het ook een aanklacht tegen de hulpverlening? Helpt googlen met de naam van de fotograaf? Over dit geval zijn discussies geweest.

Vergelijk misschien met de beroemde persfoto van dat meisje in Vietnam dat met napalmwonden over een weg vlucht. (dat meisje is overigens wel gered)
(Nick Ut (Huynh Cong) "Vietnam Napalm" 06-08-1972 )
Geplaatste afbeelding

zou de fotograaf van dat meisje met zoiets in gedachten hebben gezeten.

Die fotograaf heeft een fikse geldprijs gewonnen. Ik lees echter in Spaanse stukjes dat er geen enkel monument voor de dappere Omayra is. (of was, kan de datum niet achterhalen)

kortom, stof zat voor vragen en (uit)zoekwerk. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2006 - 15:14

Heel erg bedankt!
I ♥ Apache!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures